Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Sälja bilder på nätet
- Trådstartare Tweedy
- Start datum
HannesNikon
Aktiv medlem
Hoppas inte att du ska sälja dig... vore sorgligt......men hur säljer man sig?...
Jag har mest fotat porträtt o sådant som man inte säljer men har nu kommit in mer på dokumentär stil, och fotar mer allmänna bilder som kan funka kommersiellt, men hur säljer man sig?
Det finns ju olika sidor att vara medlem på har jag förstått?
Någon som har tips och idéer?
Precis som du skriver så kan man bli medlem på olika sidor som säljer bilder, men de tar en del av vinsten, och så drunknar man lätt bland alla andra bilder. Så mitt bästa tips är att göra en riktigt schysst hemsida, ringa runt till olika stora företag som kan tänkas vilja ha dina bilder och så presenterar du dig och hänvisar till hemsidan (om du bor nära huvudkontoret så är det bästa att åka dit och presentera sig). Och var inte för dyr, då kan de lika väl köpa från en bildbank.
Det kommer nog att komma upp många olika mycket bättre tips här... men jag tänkte att jag kunde börja!
/Hannes
Tweedy
Aktiv medlem
Hoppas inte att du ska sälja dig... vore sorgligt...
Precis som du skriver så kan man bli medlem på olika sidor som säljer bilder, men de tar en del av vinsten, och så drunknar man lätt bland alla andra bilder. Så mitt bästa tips är att göra en riktigt schysst hemsida, ringa runt till olika stora företag som kan tänkas vilja ha dina bilder och så presenterar du dig och hänvisar till hemsidan (om du bor nära huvudkontoret så är det bästa att åka dit och presentera sig). Och var inte för dyr, då kan de lika väl köpa från en bildbank.
Det kommer nog att komma upp många olika mycket bättre tips här... men jag tänkte att jag kunde börja!
/Hannes
Haha självklart ska jag inte sälja MIG men mina bilder blev lite fel där
Men i dagsläget har jag inte så många bilder som fyller ut en hemsida tror jag, känns bäst med någon sida fick reklam från en sida massor förut som hette mostphotos nåt sånt?
Måste ju finnas bra och dåliga sidor att synas på och man kan sälja sina BILDER på ett bra sätt?
HannesNikon
Aktiv medlem
Haha självklart ska jag inte sälja MIG men mina bilder blev lite fel där
Hehe
Men i dagsläget har jag inte så många bilder som fyller ut en hemsida tror jag, känns bäst med någon sida fick reklam från en sida massor förut som hette mostphotos nåt sånt?
Måste ju finnas bra och dåliga sidor att synas på och man kan sälja sina BILDER på ett bra sätt?
En bildbyrå kanske är det bästa i ditt fall... testa Mostphoto (är själv medlem där i hopp om att någon ska köpa en av mina bilder!)
/Hannes