Annons

Rykten? Fakta? Döm själv

Produkter
(logga in för att koppla)
Ja, är inte så värst het på belgiska (eller holländska kanske dom snackar där?) men den engelska texten hängde jag med på :p

9D har det ju snackats om, men specifikationer kan man ju bara spekulera om men det där som näms där låter väll rimligt. Samma gäller firmwaren till 7D den har ju oxo vart på 'G' ett tag nu tror jag?

Kul att det verkar hända lite. Objektiven låter ju spännande.
 
vad innebär "firmware update for the 7D" mer exakt?
kommer sekvenstagningen kunna öka från 3fps till tex 5fps
 
boon skrev:
vad innebär "firmware update for the 7D" mer exakt?
kommer sekvenstagningen kunna öka från 3fps till tex 5fps

Det innebär t.ex att de kanske lyckats fixa de buggar med extern blixt som jag har hört så mycket om men inte upplevt själv (jag har nämligen ingen... ÄN).
Däremot tror jag det blir svårt att trixa upp sekvenstagningen enbart mha SW.. behövs nog lite HW-ändringar för det med, dvs. vänta på nästa 7D eller 9D eller vad det nu blir...

MVH - Zeb!
 
Har du mer info om den nya blixten? Ska köpa blixt i början av nästa år. Skulle vara kul att veta ett releasedatum.
 
När skall man kunna zooma i MRW filer? Idag så måste kan skjuta raw+jpg för att kunna granska bilderna direkt i skärmen.
 
Jag har en 5D och kan zooma när jag kör enbart RAW. Har du 7D eller? borde ju rimligtvis funka med den oxo.
 
artix skrev:
Jag har en 5D och kan zooma när jag kör enbart RAW. Har du 7D eller? borde ju rimligtvis funka med den oxo.

Nej. Det går inte på 7D men borde rimligtvis fixas med en ny firmware eftersom det funkar på 5D.

//Larsa
 
tozz skrev:
Satt och letade efter information om nya Blixten från KM och hittade denhär sidan.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=92239

Nu är det ju ett forum och informationen är väl sisådär pålitlig, men det verkar ju som rimliga planer iaf.

Underbart om det kommer nya ordentliga objektiv med SSM, och inte att förglömma, ny 7D firmware :)

Klippen kommer från dpreviews forum för KM SLR. Där brukar "KM SEA" komma med denna typ av insiderinformation. Det spekuleras att "KM SEA" antingen en vettvilling eller en läcka på KM. Historiskt sett har väl det mesta han sagt stämt, men å andra sidan kanske det inte är så svårt att pricka in profetior typ "KM kommer att släppa en ny blixt". Sannolikheten för denna typ av uttalanden skall slå in gränsar till 100%
 
Fler rykten

Tja!

Rätt ny på det här med rykten och sådant, men satt och kollade runt på dpreview idag. Där spekuleras det för fullt om en ny version av D7D. (Mk2) Tillverkningen av den första D7D verkar har upphört och runt om i världen kan man hitta billiga D7D-paket, bara för att KM ska kunna rensa ut lagrena innan en ny modell lanseras. Trovärdigheten i dessa rykten är nog bara upp till en själv att bedömma, men man kan ju alltid hoppas. Börjar ju bli lite sugen på att kunna använda alla sina objektiv digitalt.
 
Bilbo2 skrev:
Hmm.. han "förutsåg" att KM 5 skulle vara fullframe...

En oerhört intelligent förutsägelse ang. en instegs DSLR från KM ;-)

Att det kommer en efterföljare till 7D är jag fullständigt övertygad om, bör presenteras ganska så snart & bör ha en liknande sensor som D200.

Att det kommer en 9D är jag lätt övertygad om. Svårare då att sia om i vilken klass den hamnar?

Att det kommer nåt däremellan, nåt speciellt, tror jag. Möjligtvis med Sonys namn på men KM-fattning. Kan bli nåt annat än spegelreflex? EVF? Nåt för KG kanske?

Dessa rykten har setts på nätet länge.

Återkommer med datum för släppen :)

//Larsa, som bara gissar...
 
Jag som är medlem i "Konica-Minolta Photo World" fick ju möjlighet att svara på en enkät på nätet om vad man värdesatte hos sin DSLR, och vad som var viktigast när man kikade på en ny: Megapixlar? Sensorstorlek? Osv.

Antingen betyder det att K-M samlar upp kundintryck inför tilllverkningen av en ny DSLR (fast då är dom ruskigt sent ute, eller?) eller så sonderar dom hur en ny modell ska marknadsföras. Vad tror ni? Någon annan från FS som svarat på den enkäten?
 
KM har skickat ut enkäter förut, jag mins inte om den som jag svarade på var före eller efter introduktionen av D7D, tror det var efter.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.