Annons

Rundö

Produkter
(logga in för att koppla)

pl_Johan

Aktiv medlem
Fick akut sug efter att åka iväg en vecka och fotografera. Har alltid viljat komma till Rundö i Norge och tänkte att nu vore det utmärkt att planera in. Någon som har en bra länk till en hemsida så man kan läsa på lite?

Eller kanske har någon något annat tips på häftig fågelfotografering?

Ser fram emot häftiga förslag!

Johan

Om du vill ha lite annorlunda platser så är mitt förslag Westmannaöarna på Island där finns allt man kan önska sig. Från vulkaner till Lunne och sillgrisslor

Alternativet är Lofoten.

/Jan

Jo, visst ska jag dit, men det får bli lite längre fram. Jag hade nog tänkt mig mer ta bilen och dra iväg med tält till ett lite mer lättillgängligt ställe.

Runde

Naturligtvis stavas det sådär :) Pinsamt...

Tack för hjälpen. Jag siktar på att ta mig dit då någon gång också.

MVH
Johan

Hejsan!!
Har själv planerat in en resa till Runde i början av Juni.
Tänkte bara tillägga en sak angående länkarna ovan. Runde vandrarhem har inte öppet iår. Försökte själv boka där först. Så här av dig till Knut på Goksöyr istället. Har har varit väldigt hjälpsam och tillmötesgående.
Bifogar även en länk med läsning om runde:

http://www.skof.se/prog/skofsafari/Runde03.pdf

Hälsningar Erik

Tänkte bara tacka för tipset! Hittade denna tråd av en slump så bilresan genom Norge fick en liten avstickare ut på ön! Tyvärr var säsongen mer eller mindre över så fåglar skådades inte alldeles för många. Sen ska det tilläggas att jag är så långt ifrån en fågelskådare man kan komma, så artbestämningen av de fåglar som trots allt fastnade på bild får vänta tills jag kommer hem.

Ursäktar om detta gränsar till otillåten reklam. Men det är inte jag som driver firman utan vänner till mig, och de har inte bett mig om detta, så jag anser det snarare vara ett tips till trådskaparen och andra intresserade av Runde.

Nedanstående länk går till en firma som ordnar årliga fotoresor till Runde, all-inclusive. Årets resa har redan gått, men det blir nog fler kommande år.
http://www.fotoresa.se/

(Moderatorer är såklart fria att radera mitt inlägg om det bryter mot forum-etiken)

/Jerry.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar