Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Rostiga platser" i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Finns kanske ngn hamn där det figurerar sånt som är lite rostigt,,,

Mvh Niclas, som aldrig har varit i G,borg:)

Vad för saker? Om man gillar konstiga järngrejor som sticker upp ur berget så kan man hitta ganska gott om sånt på bergknallarna runt Eriksberg. Men om det skall vara övergivna maskiner och likande så vet jag inte.

Men med lite tur kan man iaf hitta rostiga saker även i centrum :)

Bilagor

• crw_7831.micro.jpg
    crw_7831.micro.jpg
    15.7 KB · Visningar: 396
andgi skrev:
Vad för saker? Om man gillar konstiga järngrejor som sticker upp ur berget så kan man hitta ganska gott om sånt på bergknallarna runt Eriksberg. Men om det skall vara övergivna maskiner och likande så vet jag inte.

Men med lite tur kan man iaf hitta rostiga saker även i centrum :)

Nä va fan rostiga saker, knäppa brudar som jagar en me bil - jag bad en blond brud dra åt skogen som jobba där ute för länge sen - jag har nyligen upptäckt området skönhet igen efter hon börjat gå på piller - raffena kan bli riktigt snygga nattetid speciellt me fullmånen som bakgrund

I Sävenäs och Hisingsbacka har Stena-Metall återvinningsanläggningar för järnskrot. Kanske kan det vara något?

Om man beger sig från Eriksberg mot Älvsborgsbron, och tar vägen "bakom", d.v.s. inte precis vid älven, så kommer man till ett enormt område med containers och gammal bråte. Fyller RDI av rost för de flesta. Fortsätt förbi bron och ut mot Skandiahamnen så hittar man också en hel del gammalt skrot. Mycket av det är dock inhägnat.

matnyttige skrev:
Någon som vet något ställe i Göteborg (och närhet) där man kan hitta rostiga saker att plåta?

Har för mig att det är rätt rostigt i området kring Stena metall (ligger ganska nära Tingstadstunnelns ena mynning. Ringön tror jag området heter).
Förutom nämnda företag med tillhörande skrothögar, så finns där lite allmänt rostigt jox, typ järnvägsräls och sånt.

/m

[Edit: fast snabb var jag inte. ;)]

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto