Annons

Rosa Photomatix

Produkter
(logga in för att koppla)

Arthja

Medlem
Hej!

jag har dykt på ett problem när jag gör HDR bilder av en enda RAW bild i Photomatix när jag har gjort om bilden till HDR så blir det Rosa ton i hela bilden... jag har inte gjort något anorlunda än jag gjorde dom 2 första bilderna och då var det inga problem... någon som vet vad som kan vara fel?
tror jag har provat allt nu inkusive installerat om programet ca 5 gånger....
 
Jag tycker att det oftast blir färgstick när man kör råfiler i programmet. Numer gör jag det endast undantagsvis, för att sedan färgbalansera i Elements eller i NX. Kan inte tänka mig att det blir bättre av ominstallation, utan det här är något man får leva med och justera i efterhand.

//L
 
det som känns konstigt är att det fungerade dom första 2 bilderna och sen har det inte fungerat sedan dess.
 
det blir med samma bild och med 2 olika bilder...

japp jag har den senaste verisionen...

men men får ta den långa vägen och fixa bilderna i Photoshop istället då =D

kan ju också ha att göra med att jag helst inte betalar 1000kr för ett program om jag inte vet att det fungerar... och nu vet jag ju att det inte är värt 1000kr så jag får återgå till photoshop =D
 
det blir med samma bild och med 2 olika bilder...

japp jag har den senaste verisionen...

men men får ta den långa vägen och fixa bilderna i Photoshop istället då =D

kan ju också ha att göra med att jag helst inte betalar 1000kr för ett program om jag inte vet att det fungerar... och nu vet jag ju att det inte är värt 1000kr så jag får återgå till photoshop =D

Kör du via Plugin PS eller fullversionen?
 
Har du tested 3.1 Beta, Björn?
Jag har inte ennu, men 3.0 ger inga rosa toner.
Jag kör mina egna pre-adjustments; snäll som jag är, när det gäller HDR...;-)
 
Nu har jag börjat att prova HDR lite, men har fått samma problem.

Jag har 3.0 versionen och fotar med en Canon 450D. Jag har 3st RAW-filer som jag vill göra till en hdr, men så blir hela bilden rosa när jag trycker på "Generate HDR" och bläddrar fram mina 3 bilder. Jag provade med jpeg också, men det verkade inte bli bättre för det.
Något tips på hur jag ska göra?
 
fick för mig att jag hade lite rosa ton i bilderna ibland på bilderna i programet..men när man väl sparat ner dom så var det borta..så är inte fallet hos er? körde bara test version, inte köpt..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.