Annons

Rolleiflex´s närbildslinser

Produkter
(logga in för att koppla)

Trixan

Medlem
Är det någon som har, eller kan tipsa om var det finns Rolleiflex´s närbildslinser?
Baj I & IV, och 2:an och i synnerhet 3:an...

Bajonett IV är för vindvinkel-Rolleiflex. Har du en sådan? De tillbehören är mycket sällsynta.

Däremot bajonett I, II och III, brukar ofta kunna hittas på tyska eBay. Sök efter "Rolleinar".

3:an inte så lätt heller att hitta... - ja, men det dröjer en tid innan de går ut. Det finns ju inga "köp nu", om de säljer till Sverige... Men om det inte finns någon på närmre håll så är det väl bara att vänta.

Även om det står "Versand nach: Deutschland" så kan man fråga säljaren om han/hon går med på att sälja till Sverige. Jag brukar skriva "I live in Sweden. Can I bid on this auction? I can pay fast with IBAN bank transfer if I win", och i 90% av fallen går de med på det.

Har du kollat med Schönherrs Foto? De brukade i alla fall förut ha en del rolleitillbehör på lager, trots att det inte står på deras hemsida.

Jodå, jag brukar fråga riktigt snällt, på tyska också. Och jag har en adress i Tyskland, i värsta fall. Så lite till väntan, igen...

Schönherrs har jag frågat, men inte fått svar hos.

- Men den som väntar...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar