Annons

Roliga idéer för WFS-träffar

Produkter
(logga in för att koppla)
Jodå...
Det råkade ju vara kulturnatt.
Några bilder ligger i mitt album "Gott och blandat". Jag lyckas inte ladda upp dem i forumet av någon skum anledning.
//Linda
 
Senast ändrad:
blir det någon mer sånhär träff? jag va upptagen förra gången plus att ja inte riktigt vågade.. men det verkar ju som att alla ni som va me förra gången lever.. så ja kanske törs åka med nästa gång :)
 
Tänker du på gatufotografering eller på en träff i största allmänhet? Vid något tillfälle i oktober åker ju några av oss till Håverud - du vill inte hänga med då? Det finns en särskild tråd för detta.

Annars tror jag säkert att det blir fler träffar med gatufotografering. Jag tycker det känns som en typ av fotografering där man har stöd av varandra - det är inte så lätt att våga fotografera folk när man är själv.
 
jag vet inte om jag kan följa med till Håverud.. men jag menade nån fototräff (t.ex gatufoto)

Men ja följer tråden å ser om ni ska ut å fota något :)

kanske nån som vill fota Urban Exploration? :)
typ öde lokaler mitt i natten å hjälpas åt å blixtra i långa slutartider så man får med stora delar av ett rum :)
 
Underground exploration tycker jag skulle vara grymt häftigt!! Det är väl i alla fall en av de där pojkdrömmarna som ligger kvar i bakhuvudet och vill ut. Har faktiskt längefunderat på just UE men vetinga riktigt bra ställen för just det. Skönast skulle ju vara om man kunde göra det på något gammalt nedlagt sjukhus eller liknande så man verkligen får den kusliga känslan blandat med det gamla. Har du några idéer på ställen så säg gärna till.
 
Meh, den här tråden får väl inte bara slokna :)

Fler ider för fototräffar;

Karlstad
Gatufoto - Pendelfolket
Gatufoto - Juletider
Gatufoto - Kapitalism (illustration av ordet)

Antingen kan man dokumentera platserna som listas här under, eller köra på illustrering av känsla...eller bara promenera och diskutera svåra bilder. Hur tar man bilder på en begravning respektfullt? Hur illustrerar man döden? Eller andra händelser i/kring en plats. Kan man scensätta? Jag känner många levande rollspelare som tycker om att agera och klä ut sig.

Platser - Gamla kyrkogården
Platser - Nya Kyrkogården
Platser - Domkyrkan (många kyrkor i värmland)
Platser - Billboards, 'alltings förgänglighet'
Platser - Gångbron över E18 på väg mot Våxnäs, trafikfoton av hög rang. Kanske kväll/natt?
Platser - Viken i Karlstad när den frusit med alla skridskoåkare.
Platser - Ett dagis/lekplats? (med förväg snälla frågor och försäkran om användandet av bilder).
Platser - Klarälvspromenad
Platser - Natt/kvällspromenad på staden.


Fototräffar där bara en person använder kameran, de andra uttryckligen förbjudna att använda egna utan måste försöka se och förstå hur fotografen tänker när han sätter upp sina bilder.

Puh...nej, nu ska jag gå och fika lite. Måste spara lite kreativitet till eftermiddagens arbete. :)

Mer senare, kanske. Då tar jag upp vad som finns utanför Karlstad...;) Hej!
 
Hej igen!

Kom på en sak som är högintressant för mig personligen och antagligen andra nybörjare, en utrustningsträff!

Jag håller på att försöka bestämma mig för hur mitt system ska se ut med vilka linser och i vilken ordning jag ska anskaffa dem. Det vore rackarns trevligt att träffa andra fotografer som då kan få klämma och prova linser med mera på ens eget kamerahus, fråga om subjektiva åsikter från ägaren kring egenskaperna...ni förstår poängen?

Allt i lämpligt omgivning för diskussionen. Zoom linser lämpligen med mål i omgivningen, ljusstarka linser eller blixtar vid kvällningen.

Min funderingingar kring mitt eget system är;

Fast lins, zoom eller kompromiss mellan de två?
Vilka linser?
Vilka stativ, manfrotto enbart eller...?

Och ja, jag är pryttelfixerad ska väl erkännas men också att det vore nyttigt med en sådan här träff för att få veta mer. Trial and error-metoden är lite dyr i den här hobbyn.

Mvh,
Lars
 
Många bra idéer

Hej Lars och alla andra
Du kommer med många bra idéer och jag hakar gärna på. Sedan är det kalendern som är fullbokad. Jag håller i alla fall utkik i tråden för att se vad som dyker upp.
 
*skratt*

Ja, min kalender är inte så ljus den heller men ideerna kan ju få spåna fram så får vi se vad vi vill/har tid med. Ett par timmar en vardagskväll verkar ju inte omöjligt i ett par av ideerna.

Efter glafsfjord trippen så kan man ju ta en ny känning av vad folk vill/orkar med. :)

Det lackar mot jul till råga på allt!
 
Superkul ideér:) Men jag har också lika kasst med tid som alltid... Fast en (enda) lucka har jag kvar i kalendern i år och föreslår därför att plåta de där (andra) stressade typerna i julruschen då. 22/12 efter 15.00 någon gång.

Vet att det mörknar tidigt, men inne i köpcentrum funkar kortare tider lika oavsett tid och långa tider i "rusch" är inte alltid helfel det heller va? Är ni med?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.