Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ritplatta och Dual Head?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur funkar det med ritplatta om man kör två skärmar (typ 2*1280*1024 med stretched desktop) och har bilden/fotot på den ena och div verktygsfält på den andra?
Kan man definiera så att plattan bara gäller skärmen med bilden/fotot och välja verktyg med keyboardet eller med musen?

Jag inser att det kan vara olika med olika plattor och drivrutiner, men är det nån som testat eller kör på det sättet?

En Intuos 15*28cm är förståss kanske det bästa alternativet för två skärmar, men jag funderar mer i banorna budgetplattor...
 
Med programvaran som följer med Wacoms Intous3 A5 är det inga som helst problem. Jag tror att wacom använder samma programvara till alla sina plattor, men är ej helt säker på den saken.
 
Kan också bara svara för hur det funkar med intuos tyvärr. Det går utmärkt att ställa in att bara köra på en skärm eller till och med att köra på en skärm + en liten del på den andra (eller köra över båda skärmarna så klart).

Jag har det inställt så plattan bara ritar på min huvudskärm, behöver jag göra något på nån av extraskärmarna får jag använda musen.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.