Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ris & ros till en nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

auspuff

Ny medlem
Har precis börjat fota lite, har aldrig fotat förut eller varit intresserad av fotografering.
Råkade impulsköpa en Nikon D90 för 2½ vecka sedan och jag måste säga att det är väldigt roligt.

Här är mina personliga favoriter jag lyckats fånga.
http://www.flickr.com/photos/bmfoto_se/sets/72157624639223648/show/with/4850862390/

Kom med kritik, bra som dålig. Vad gör jag rätt och mer viktigt vad gör jag helt fel?

Mitt mål är att efter denna vintern kunna tjäna pengar på fotografering, om det visar sig att man har en liten gnutta av "det".
Driver företag sedan 3år tillbaka så engagemang och vilja har jag gott om. Ogillar att misslyckas :)

Tack på förhand för seriös kritik och mogna svar.

PS. Korten är tagna med 18-55 objektivet som medföljer D90, jag kommer snarast investera i fasta linser. DS.

Senast ändrad:
Hej och välkommen! Lägg in bilder i poolen bildkritik mjukstart så ökar chansen avsevärt att då den konstruktiva kritik du frågar efter.

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto