Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ringblixt

Produkter
(logga in för att koppla)

EricSthlm

Avslutat medlemskap
Nån som har nån erfarenhet av ringblixtar? Jag funderar på att skaffa en till min Mamiya RZ2, men känner inte till så många märken. Jag vet att ProFoto har en ringblixt men jag har en känsla att den är för dyr för mig.

Några tips?

EricSthlm skrev:
Nån som har nån erfarenhet av ringblixtar? Jag funderar på att skaffa en till min Mamiya RZ2, men känner inte till så många märken. Jag vet att ProFoto har en ringblixt men jag har en känsla att den är för dyr för mig.

Några tips?
Jag har två ringblixtar; en Pro som jag kopplar till en Pro3. Är rätt så kraftig, ger typ bländare 16 på två meters håll 100ASA när aggregatet står på lägsta effekt. Jag köpte den begagnad med Pro3:an för 10.000:-, så jag vet inte vad enbart en sådan skulle kosta beggad. Har inte sett någon heller.
Sen har jag en Sunpack DX12R. Finns på Scandinavian för 3495:- inkl moms.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar