Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

ringblixt

Produkter
(logga in för att koppla)

fskonst

Ny medlem
Hej tänker köpa en ringblixt och undrar om de billiga varianterna är bra eller inte, jag tänker på de som finns på ebay för mellan 400-700 kr?

Hej tänker köpa en ringblixt och undrar om de billiga varianterna är bra eller inte, jag tänker på de som finns på ebay för mellan 400-700 kr?

Är de inte bara en ring med LED som lyser, dvs inget blixtrör? I så fall blir ljuset inte så starkt.
Med lite tur kan man hitta begagnade ringblixtar till bra pris, men de är inte särskilt vanligt förekommande.

Jag hittade en Dörr DAF-14 ringblixt för 750:- för några månader sedan via internetshop. Fungerar bra eller kanske för bra, är man för nära som man är vid makro så kan jag inte ställa ner den så mycket jag vill, den har ingen egen inställning för dämpning utan enbart de steg man kan styra med kameran.

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto