ErlandH
Aktiv medlem
Plus att hon vill ha sin signatur på bilderna (?)
Är inte det standard? Alltså att man på den typen av bilder anger fotografens namn, modellens och stylistens?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Plus att hon vill ha sin signatur på bilderna (?)
Är inte det standard? Alltså att man på den typen av bilder anger fotografens namn, modellens och stylistens?
Sorry, jag menade givetvis inte på själva bildytan utan t ex i bildens exif och i bildtexten vid publicering.
Har kört TFP med framgång. Men har en modell, som även sköter sin egen styling och sin egen makeup, som vill ha ersättning. Jag har googlat för att se vad en rimlig sådan ersättning skulle vara, men hittar bara information om vilken ersättning en fotograf kan ta. Är det någon som har en idé?
Låt mig gissa, "modellen" kommer från modell-bilder.se? Flera modeller där kräver upphovsrätt över bilderna, haha.. de är helt otroliga. Nä då fotar jag hellre min mormor än de där stroppiga brudarna med alldeles för mycket och dåligt smink.
Det är helt normalt vid porträttfotografering, har dessutom lagligt stöd. Gäller alltså när modellen beställer fotograferingen.
Men detta handlade väl inte om en beställd porträttfotografering?