Annons

Rimligt pris för 20x30 bild med standardram?

Produkter
(logga in för att koppla)

patrik_p

Aktiv medlem
Hej. Jag undrar vad ett rimligt komplett&klart pris på en bild 20x30cm samt en standardram typ IKEA (129kr) är. Vad kan man våga ta betalt för det, klart för att sätta på väggen inbubblat i bubbelplast vid leverans.

vad brukar man ta i påslag på detta?
Mvh Patrik

Hej. Jag undrar vad ett rimligt komplett&klart pris på en bild 20x30cm samt en standardram typ IKEA (129kr) är. Vad kan man våga ta betalt för det, klart för att sätta på väggen inbubblat i bubbelplast vid leverans.

vad brukar man ta i påslag på detta?
Mvh Patrik

.... Är det konst.... 3000 kr..
Beror v'äl på hur du värderar allt. Är det en bild som du har i arkivet? Uppdrag+redigering+ram+framkallning?
Hur mycket tid har du lagt ner på bilden?
Hur är framkallat?
Kostnader att få fram fotot?

"Vanligt" arkivfoto med "vanlig" framkallning hade jag tagit 500 kr exkl material, frakt, postavgifter etc.

/Stefan

.... Är det konst.... 3000 kr..
Beror v'äl på hur du värderar allt. Är det en bild som du har i arkivet? Uppdrag+redigering+ram+framkallning?
Hur mycket tid har du lagt ner på bilden?
Hur är framkallat?
Kostnader att få fram fotot?

"Vanligt" arkivfoto med "vanlig" framkallning hade jag tagit 500 kr exkl material, frakt, postavgifter etc.

/Stefan

Jag har haft ett uppdrag, och nu vill kunden ha ytterligare några bilder, med inramning. så fotografierna finns i min ägo. Ska bara framkallas (digitalfoto) och sedan ramas in.
Så kostnaderna är inte så stora, kanske runt 140kr. exkl arbete per bild.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar