Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rim light

Produkter
(logga in för att koppla)

pitbullgeckos

Aktiv medlem
Hej!
Har en Elinchrome Quadra som jag använder som key och fill och som jag styr med tillhörande skyport.
Ny ökar behovet av en rim light.
Hade tänkt att fortsätta med skyporten och har införskaffat en mottagare med tillhörande kabel........men hittar ingen kabelport/-ingång på min speed light (Nikon SB 600, kör i manuellt läge, allt annat, kamera, objektiv etc är canon)

Nu vill jag ha tips på en bra speedlight som har kabel ingång/port och som har manuellt läge som option. Jag ska väl inte behöva släpa med mig ännu ett agregat (quadra el liknande)?

Tack på förhand !!!!
 
Går att fixa en ingång till din SB-600 så för den delen behöver du inte köp ny blixt.
http://www.kaffebrus.com/blixtsko-med-synkuttag-14-ganga-pa-undersidan-667.html

Finns garanterat på flera olika nätbutiker eller så kan säkerligen den lokala fotohandlaren plocka hem en sådan till dig.

Jag har själv använd min SB-600 som fyllnadsljus med trådlösa sändare, bara att ställa om blixten till manuellt, glöm inte att stänga av strömsparläget på blixten, annars kommer blixten stänga av sig efter några minuter, mycket irriterande.

SB-800 har sync ingång direkt, tror även att SB-900/910 har det
 
Su-4

Det är kanske bättre att köpa en SB-700/SB-800/SB-900/SB-910 som har SU-4 läge, då går den av som slav på din Elinchrom. På så vis slipper du sladdar.
 
Tack!
Fattar inte varför aggregaten har 2 utgångar och inte tre, det är ju det man behöver ofta för att få till en juste ljussättning. Annars väldigt nöjd med quadran, tål det mesta och levererar under tuffa förhållanden.

Testar en blixtsko med synkingång.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.