Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Ricoh GR 3 - vilken blixt?
- Trådstartare Bussmicke
- Start datum
ztenlund
Aktiv medlem
Fungerar den inte manuellt heller? Min Nikon SB-800 fungerar på GR (första APS-C), men givetvis bara manuellt. Hyfsat otymplig kombination dock.
Se nedtill:
Pentax-blixtar fungerar med GR III, vilket de om jag minns rätt inte gör med GR som istället behöver särskilda Ricoh-blixtar för full funktion.
Se nedtill:
Accessories / RICOH GR III/GR IIIx | RICOH IMAGING
The product page for the compact digital cameras “RICOH GR III” and “RICOH GR IIIx”. Introducing the features, specification, and accessories for the two GR models with different focal lengths that combine a compact body with greater performance in high ISO sensitivity and high image quality.
www.ricoh-imaging.co.jp
Pentax-blixtar fungerar med GR III, vilket de om jag minns rätt inte gör med GR som istället behöver särskilda Ricoh-blixtar för full funktion.
PMD
Aktiv medlem
Vilken Canonblixt var det?Hej.
Jag testade en Canonblixt på min GR3 men fick överexponerade bilder, nästan vita.
Så jag undrar; vilka blixtar passar till Ricoh GR 3?
Sabud
Aktiv medlem
Lite snack om blixtar till GRIII på Dpreview nedan.
Metz Mecablitz 26 AF-1 och Pentax AF 201FG nämns som lämpliga.
Själv har jag en GR med inbyggd blixt
/Stephan
Metz Mecablitz 26 AF-1 och Pentax AF 201FG nämns som lämpliga.
Själv har jag en GR med inbyggd blixt
There is no viable portable flash for GRiii: Ricoh Talk Forum: Digital Photography Review
Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
www.dpreview.com
/Stephan
Bussmicke
Aktiv medlem
EL100Vilken Canonblixt var det?