Annons

ricoh caplio r2

Produkter
(logga in för att koppla)

pul

Aktiv medlem
Är den nåt att ha? Verkar ju iaf ha EN trevlig funktion...dvs väldigt snabb autofocus...nåt som man ju inte är direkt bortskämd med när det gäller kompaktdigitalare...

Men hur är den egentligen? dålig bildkvalitet? lite manuella möjligheter?

tycker det är svårt att hitta någon recension eller bilder tagna med den här kameran.

Den är ju rätt billig så jag fattar ju att det inte är systemkamera kvalitet på bilderna men är de sååå dåliga att man inte ens vill lägga ner pengarna på den eller?

Tror att den är ganska jämförbar i bildkvalite med 1:an största skillnaden är att 2:an inte har någon liten sökare.

Själv har jag en 2:a som efter några veckor slutade att fungera och är nu på rep.

/Johnny

hmm, inte så bra betyg att den redan är på reparation...

hur känns den annars då? känns den kass? är bilderna dugliga eller har du konstiga färgstick eller brus som irriterar?

jag har ju just nu en ännu billigare kamera, en canon A400, som levererar väldigt fina bilder men de är ju bara på 3Mp och så är autofocus väldigt långsam...

Tja, bilderna är ju inte så spännande men de duger väl för en pocket kamera. Om du har vägarna förbi Stockholm när jag fått tillbaks den är du välkommen att prova den.

tackar för erbjudandet...sitter själv i södertälje så det är ju inte såå långt bort

pul skrev:
Är den nåt att ha? Verkar ju iaf ha EN trevlig funktion...dvs väldigt snabb autofocus...nåt som man ju inte är direkt bortskämd med när det gäller kompaktdigitalare...

Jag är också lite sugen, av två skäl. Dels den omtalat snabba autofokusen som du nämner, och ej att förakta så har den zoom med vidvinkel motsvarande 28mm! Inte heller fy skam för en liten digitalkompakt...
Jag hittade ett test på en norsk fotosite för ett tag sedan, jag ska se om jag hittar den.

ja precis, 28mm är ju oxå ett stort plus. hoppas du hittar testet, vore kul att se. Såg bara en ytlig test av caplio r1 i allt om digitalfoto och det känns lite som att jämföra äpplen och päron med nya modellen tycker jag.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar