Annons

Ricoh Caplio G4 -är den nåt att ha?

Produkter
(logga in för att koppla)

Nelio

Medlem
Jag tror att många med mig efterlyser en kompakt, digital kamera som är ordentligt snabb, både på att fokusera och sen på att faktiskt ta bilden. Hade denna kamera sedan ett lite vidare optikomfång än det vanliga 37-105 vore det fint.
Med dessa tankar gav jag mig ut på jakt (internet är fantastiskt..), och till min förvåning hittade jag precis vad jag sökte: Ricoh Caplio G4 Wide. 28-85 mm och en fördröjning på 0,14 s.
Men man hör mycket lite om Ricoh här i landet, i alla fall på den digitala sidan, och ytterst få säljer kameran. Innan jag går och köper en tänkte jag kolla med er om någon har erfarenhet av G4 eller möjligen G3.

Hur blir bilderna? Hur känns byggkvaliteten?

ScandinavianPhoto har slutat att föra Ricoh pga grymt dålig service, och mkt strul. Fler som har den erfarenheten?
Man skryter gärna med diverse spec, snabba tider mm, men ingen visar BILDEXEMPEL! Hjälp mig!
 
Hej,

jag är oxå intreserad av en G4 och håller på att jämföra den med främst Olympus my 400. Har du (eller nå´n annan) fått nå´n erfarenhet av G4 ännu? Den verkar himla läcker när man läser om den!

mvh Abbe
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.