Annons

Retuschera med Photoshop.

Produkter
(logga in för att koppla)

Rudestroem

Aktiv medlem
Jaa, hur gör man nu igen.. hade en kompis som visade mig för 100 år sedan, men nu har jag helt glömt av.

Det jag vill ha gjort är att redigera bort lite ojämnheter i hud. Hur göra?

(Och ja, jag har bemödat mig med att söka i forumen utan nåt större resultat.. så ev. forumrävar kan ju länka mig rätt ;) )

/R

Hur man gör i PS, vet jag inte, om du inte använder kloningsverktyget, men det är ju mest för att ersätta fläckar och störande moment i en bild

Dock finns programmen NeatImage och Noise Ninja, för att "släta ut huden".

Lycka till!!

// Anders

Patch tool

I Photoshop CS tycker jag att "Patchtool" är det bästa verktyget för att få bort ojämnheter i huden. Markera först området du vill ändra med patch tool flytta sedan markeringen till ett område med ungefär samma färg och ljus och, vips, så är det utslätat. 1000 ggr bättre än t ex Clerasil =))

Nja, till ojämnheter i hud lämpar sig nog för det mesta "healing brush tool" bäst.

Plåstret kallat av de flesta.

mvh

Lagningspenseln (plåstret)

Rudestroem skrev:
Jaa, hur gör man nu igen.. hade en kompis som visade mig för 100 år sedan, men nu har jag helt glömt av.

Det jag vill ha gjort är att redigera bort lite ojämnheter i hud. Hur göra?

(Och ja, jag har bemödat mig med att söka i forumen utan nåt större resultat.. så ev. forumrävar kan ju länka mig rätt ;) )

/R

Senast ändrad:
Ok, jag ger mig

Ni har rätt, healing brush är bättre.Här är ett exempel:

Bilagor

• acneretusch.jpg
    acneretusch.jpg
    17.4 KB · Visningar: 4,692
Jag brukar använda klonings verktyget för det grövsta.
Sedan om man vill göra ännu mer, så brukar jag göra en kopia av lagret och använda utsmetnings verktyget på det nya lagret. Man har då en ganska luddig penslel som man bara duttar runt lite med.
När man har fått till sin "baby hy" kan man vara nöjd. Slutligen kan man också justera opociteten på det lagret. Då lyser ju det riktiga lagret igenom och ger bilden en liten touch av "dirtynes" Råd: exprimentera : )

Re: Patch tool

Kraxabraxa skrev:
I Photoshop CS tycker jag att "Patchtool" är det bästa verktyget för att få bort ojämnheter i huden. Markera först området du vill ändra med patch tool flytta sedan markeringen till ett område med ungefär samma färg och ljus och, vips, så är det utslätat. 1000 ggr bättre än t ex Clerasil =))

"Patch Tool" ska du bara använda mot rynkor under ögonen, där är det jättebra. Jag brukar använda det som grund och sen lappa över med Healing Brush (eller "laga" som vissa säger).

aceeo skrev:
Hur man gör i PS, vet jag inte, om du inte använder kloningsverktyget, men det är ju mest för att ersätta fläckar och störande moment i en bild

Dock finns programmen NeatImage och Noise Ninja, för att "släta ut huden".

Lycka till!!

// Anders

Neat image är till för att ta bort brus från bilder.

Re: Re: Patch tool

bjanha skrev:
"Patch Tool" ska du bara använda mot rynkor under ögonen, där är det jättebra. Jag brukar använda det som grund och sen lappa över med Healing Brush (eller "laga" som vissa säger).
Båda ger samma effekt. Skillnaden är bara hur du använder verktygen. Eller har jag missat nått?

Från manualen:
Like the Healing Brush tool, the Patch tool matches the texture, lighting, and shading of the sampled pixels to the source pixels.

Hittar inte...

...Healing brush tool eller Patchtool?? Har jag för gammalt program då eller vart letar jag?Jag har Photoshop CS3 och är extrem nybörjare o vill ta bort en arg-rynka på en bild-hur gör jag?

Det jag fick lära mig igår var att man gör en lager kopia av sitt arbete och där på tar man clone stamp och väljer lighten i layer style. Sök på phlearn på youtube, det var där jag hittade det tipset.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto