Explorer45
Medlem
Ska på STCC finalen på Mantorp Park på lördag men kan inte hitta någonstans där det står om restriktioner angående fotografering. Någon som vet vad som gäller? Bara att fota på?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du får fota vad du vill på området. Det finns inga restriktioner. Bara att fota på.
Jag har fotat STCC innan och det finns vissa restriktioner. Man får t.ex. inte själv ta sig ut till alla fotoplatser hur som helst och vissa av dem blir man eskorterad av arrangörspersonal. Man får förvisso stå överallt men det finns en anledning till att det finns utmärkta platser. Däremot måste man skriva på papper där arrangören skrivs fri från viss typ av ansvar. Som seriös fotograf bör man, oavsett vem som har ansvaret i slutändan, agera med viss försiktighet när det gäller denna typ av arrangemang.Ska på STCC finalen på Mantorp Park på lördag men kan inte hitta någonstans där det står om restriktioner angående fotografering. Någon som vet vad som gäller? Bara att fota på?
Lite nyfiken på vad du grundar det på?
Mantorp park är knappast "allämnt område", vilket ger arrangören rätt att sätta upp vilka begränsningar de vill.
Vad jag menar med "inga restriktioner" är att man som besökare kan ha med sig kamera och fotografera det man känner för. Det finns ingen som hindrar det.
Lite nyfiken på vad du grundar det på?
Mantorp park är knappast "allämnt område", vilket ger arrangören rätt att sätta upp vilka begränsningar de vill.
När det gäller olika typer av sport-evenemang är det rätt vanligt med begränsingar av vad som får fotograferas, och vem som får fotografera.
Vad det gäller just motorsporter så har Svemo om några gjort sig kända för sina märkliga krav och restriktioner.
Tänker då framför allt på Svemos krav på gratis-bilder från dem som får foto-ackreditering.
Generellt är det att fråga respektive arrangör som gäller, alltid smartast så.
Så slipper man att hamna i onödiga problem.
Jag har varit ackrediterad fotograf under STCC-tävlingarna på Mantorp park. Och kommer även vara det i år.
Vad jag menar med "inga restriktioner" är att man som besökare kan ha med sig kamera och fotografera det man känner för. Det finns ingen som hindrar det.