ANNONS
Annons

Resesällskap på träningsläger i Jordanien?

Produkter
(logga in för att koppla)

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Nu har jag äntligen fått både nya kameran och skalet levererade, så nu ska det fotas och filmas. Pool är trist och utomhus är kallt.

I månadsskiftet mars-april tänkte jag åka en vecka till Aqaba i Röda Havet för att träna lite uv-foto/film. Jag åker dit för att det är billigt, nära och enkelt. Och för att det inte är någon som kommer hänga mig för att jag ligger ensam och smyger på husrevet. Visst finns det mer spektakulär dykning, men stället är helt ok och stan är befriande tom på nasare och annat är ute efter att plåga turister.

Som bonus tänkte jag åka ut och fota en del riktigt maffiga ökenmiljöer.

Någon som vill hänga med?

Aqaba låter ju lite kul, har länge varit sugen på dyka på stridvagnen där...

Vet inte exakt vad som är på gång, i slutet på mars, skall fundera på det :)

// Magnus;

Vad kostar en vecka?

9500 för flyg, skatter, hotell med frukost och middag och dykning.

Om du ska ha ett Ikliteskal har jag lite info som jag tror du gillar. Det kostar numera lika mycket att handla i Sverige som att beställa från USA. Jag beställde skalet och lite annat hos Oceanic Tech förra söndagen och fick det i fredags.

Om du tar priserna på Ikelites hemsida gånger 10 för husen och 9 för övriga prylar så får du priset i kronor.

Jag testade i pool i söndags att filma under vattnet. Verkar kul som fn, men helt annat än att fota. Manuell vitbalans funkade smidigt och ljuskänslig är den ju, så jag tror det kan gå helt ok att filma utan belysning också. Åtminstone så länge det är grunt eller vrak.

Häng på!

Det var glada nyheter! då kan man lika bra köpa det här hemma!

Åhh, vad avis jag blir...du har redan "döpt" kameran :)

Ljuskänslig och helt underbar! Ett av mina bättre köp på sistone förrutom kinatraktorn ;)

Ska se om det kan gå, men jag insåg just att det ligger i bryttiden mellan två byggprojekt och besiktningar och allt vad det innebär....tveksmat, men ska kolla upp det!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar