ANNONS
Annons

Reservdelar till Minolta 3600hsd?

Produkter
(logga in för att koppla)

David G

Aktiv medlem
Jag har en blixt med sprucken blixtfot, den är ihoplimmad så den går att ha på kameran men den är lite sne.

Zieger Teknik säger att dom inte har nån fot, är det nån som vet nåt annat ställe som kan tänkas ha reservdelar till en Minolta blixt?

//DG

Sony HVL F36 är samma som Minolta 3600HSD, förutom namnet, så att leta efter delar till den är nog en bra idé. HVL F36 är också en utgången blixt, men det var inte länge sedan den blefv ersatt så det måste gå att hitta reservdelar.

Om du inte hittar något kanske det går att köpa en blixtskoadapter från Hong Kong eller en äldre (billigare) blixt med rätt blixtsko och göra en transplantation med sjysst lim och god vilja.

Jag nämnde sony blixten men fick inget svar på det.

Batterilucka till min 5D hadde dom i alla fall, 125kr + moms och frakt.

Jag har två stycken blixtar, den ena med trasig fot men i övrigt perfekt funktion, den andra med hel fot men beter sig lite underligt, se den här tråden: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=97331

Jag tror jag gör så att jag byter fot på dom helt enkelt, man kan ju ändå bara ha en blixt på kameran och kör man trådlöst med blixtarna på stativ så brukar jag ändå sätta fast dom med gummiband på grund av minoltas speciella blixtsko.

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto