Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reservdelar till ett 18-105 mm

Produkter
(logga in för att koppla)

mufc

Medlem
Hej. Min kära dotter hade ner vår D90 från en byrå då fästena/låsningarna gick i sönder i objektivet. Ser att det sitter en plastring runt om som är fastskruvad. Kan man köpa denna ring som sitter där med dom nya fästena eller måste man lämna in objektivet? Vart lämnar man in det isåfall?

Det låter som att det är bajonetten som gått sönder, den man vrider fast objektivet i kameran med.

Till objektiven med plastbajonett finns de att få tag på som reservdel. Kika på Ebay till exempel. kanske säljer Nikon dem också, men de har slutat sälja reservdelar vad jag vet.

Hej. Min kära dotter hade ner vår D90 från en byrå då fästena/låsningarna gick i sönder i objektivet. Ser att det sitter en plastring runt om som är fastskruvad. Kan man köpa denna ring som sitter där med dom nya fästena eller måste man lämna in objektivet? Vart lämnar man in det isåfall?

Råkade ut för samma sak, lämnade in min på Lasses Kamera Service "www.lassesks.se" fick tillbaka den efter några dagar och ca 600 kr fattigare. Men då var också hela objektivet kollat och justerat.

MVH Reine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar