Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reservdel till OM-D E-M5 tummhjul?

Produkter
(logga in för att koppla)

ossa

Aktiv medlem
Hej,

Jag har tappat höger tummhjul i snön. Någon som vet var/om reservdelen går att köpa?

Jag skulle kunna limma på vilken ratt somhelst om det inte varit för att jag har ett mycket bra och dyrt undervattenhus till denna kameran, och det kräver perfekt passform.

Alternativt, om någon här har en totalkvaddad E-M5 skulle jag gärna köpa vraket :)

Mvh/Oskar

Kolla med Olympus direkt om de kan sälja delar, det är inte helt omöjligt, eller om du kan luska ut telefonnummer direkt till en verkstad som de anlitar. Muta med en bullpåse om det skulle vara möjligt geografiskt.

Det låter inte som om det ska behöva vara en sån där jättedyr reparation på verkstad heller?

Är det någon här som har en bra kontaktperson på Olympus eller en verkstad som hanterar Olympus att tipps som? Ni kan maila mig privat.

Mvh/O

Kolla med Olympus direkt om de kan sälja delar, det är inte helt omöjligt, eller om du kan luska ut telefonnummer direkt till en verkstad som de anlitar. Muta med en bullpåse om det skulle vara möjligt geografiskt.

Det låter inte som om det ska behöva vara en sån där jättedyr reparation på verkstad heller?

Jag har fått följande svar från en leveratör i England.

Inte bra.

Inte någon här som har ett kvaddat hus som jag kan köpa tummhjulet av?

Re: Spare thumb wheel for Olympus OM-D E-M5?

I regret the Dial Cover is NOT supplied as a separate item, only the complete Top Cover: 79.50 GBP+ Shipping: 12.00 GBP = 91.50 GBP.

Suggest you try returning the camera to the point of purchase and try to get them to return it to Olympus under warrantee (even if the warrantee has expired!).

Jag har fått följande svar från en leveratör i England.

Inte bra.

Inte någon här som har ett kvaddat hus som jag kan köpa tummhjulet av?

Re: Spare thumb wheel for Olympus OM-D E-M5?

I regret the Dial Cover is NOT supplied as a separate item, only the complete Top Cover: 79.50 GBP+ Shipping: 12.00 GBP = 91.50 GBP.

Suggest you try returning the camera to the point of purchase and try to get them to return it to Olympus under warrantee (even if the warrantee has expired!).

Den sista meningen är viktig. Jag har skickat in ett par Olympuskameror där garantin gått ut och fått ena gången en gratis reparation och andra gången en helt ny kamera(UW-kamera som var totalkvaddad) . Min uppfattning är att Olympus är mer serviceinriktade än Canon.
Prova skicka in den och säg som det är, kanske har du också tur att råka på någon snäll tekniker.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar