Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Resa Thailand - utrustning???

Produkter
(logga in för att koppla)

Net

Medlem
Hej, åker till Thailand på Onsdag och börjar få ågren över vad jag ska ta med mig. Hade tänkt ta Nikon F80 med 28-105 + SB 26. Är det ett bra val med tanke på luftfuktigheten? Eller ska jag ta CP 5700? Min reskompis som har varit i Thaliand förut rynkade på näsan åt den "stora tunga kameran" i den värmen. Hon tyckte att man skulle ha så lite som möjligt att bära på. Ge mig råd om optimala utrustningen. Vill ju komma hem med bra bilder också.

Hälsningar från en som snart solar och gottar sig i 30 graders värme ;)
 
Det låter ju inte helt fel med lite värme nu..
(Gustaf som inte vill gå ut i snövädret..)

Angående ditt kameraval tycker jag utan tvekan att du ska satsa på din F80 med glugg och blixt.
Så mycket väger den ju knappast och när du kommer hem och ser bilderna tror jag du tycker det var värt den extra mödan..

/ Gustaf som brukar släpapa med sig 20kg kameragrejer.. *ler*
 
Ser inga problem med det. Det är lite mot vad jag brukar släpa med mig, oavsett om jag är i Londons regn, Italiens gator eller en dykbåt i Egypten.

Greven
 
Jag tackar för svaren. Tar nog min F80 iallafall. Dumt att chansa, inte så ofta som man har den här möjligheten.

Nettan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.