ANNONS
Annons

Resa i Thailand, vad tänka på?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej

Film är inget problem, den är billig där. Det jag upplevde som en klar fördel är att jag kunde välja ISO på digitalkameran. Blir det molningt eller du går inomhus är det tufft.

Det fanns gott om resor att köpa där med guidning om man har tid att forska. Jag köpte Appollos paket som jag tycker var bra.

Nere vid Cha-Am ligger en stor nationalpark med ett omtalat vattenfall, kan vara det du tänker på.

Roine

Hej!
Hur länge sedan är det du var i Thailand Roine?
Själv reste jag runt där i ca fem veckor år 2000, och då var filmen betydligt dyrare där än i Sverige. Och detta trots att min fru är född i Bangkok och pratar flytande Thai, vilket nästan alltid brukar resultera i bättre priser än om man handlar som "falang". Men det kan ju hända att priserna har ändrats sedan dess. Själv tyckte jag dessutom att det ofta var mycket svårfotat på grund av det mycket starka ljuset vilket resulterade i svårbemästrade kontraster.

Mvh
Kent O

roinek skrev:

Har nu fått, och testat i badkaret, denna säck. Den är ju tät utom i kardborreslutningen upptill. Hur är det tänkt att få den helt tät?

Roine
Lite för sent för din resa men ändå...
Den typen av säckar stänger man i tre steg:
1. Stäng karborren
2. Vik precis under karborren och rulla ihop övre delen av säcken ett par varv.
3. Stäng snäpplåset så att rullen inte kan rulla ut sig.
Nu ska även öppningen vara näst intill vattentät. Den borde gå att slänga i vattnet, men det kanske inte är klokt att låta den guppa alltför länge om man har kamerautrustning inuti...

vill tipsa folk som reser till soliga länder att inte glöma att ha något på huvudet, typ keps.
Solsting kan förstöra det mesta!!!

Kenta skrev:
Hej!
Själv tyckte jag dessutom att det ofta var mycket svårfotat på grund av det mycket starka ljuset vilket resulterade i svårbemästrade kontraster.

Kan du inte förklara närmare.. Vad är det som är svårt? Mitt på dagen?

Hej

Om du går in på min hemsida o tittar på Thailandbilderna kanske du förstår. Det är inte lätt då solen ligger på att få teckning i mörka partier av byggnader etc samtidigt som man vill ha kvar lite av det ljusa.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar