Annons

Reparera Tamron, vad kan det kosta?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hmm...
Mitt Tamron 17-50 spenderade 5 av sina första 6 månader i min ägo på verkstad i Tyskland...
De är inte snabba för att uttrycka det milt, men resultatet blev riktigt bra efter de justerat i princip allt som går att justera i ett objektiv!

Lycka till KG, den som väntar osv.
DEt blir säkert bra när det blir klart!
 
Hmm...
Mitt Tamron 17-50 spenderade 5 av sina första 6 månader i min ägo på verkstad i Tyskland...
De är inte snabba för att uttrycka det milt, men resultatet blev riktigt bra efter de justerat i princip allt som går att justera i ett objektiv!

Lycka till KG, den som väntar osv.
DEt blir säkert bra när det blir klart!

Njae, som jag förstår det så är hoppet ute. Om jag inte kan hitta en "donator" ett totalhavererat objektiv med intakt kuggstång... nåt att annonsera efter kanske?
 
Idag väcktes ett hopp... en av reparatörerna ringde mig och frågade om jag tyckte det skulle vara värt en merkostnad (2000 totalt) om han försökte laga den trasiga detaljen själv. Dvs han ska sätta samman de trasiga delarna, troligen löda. Han var inte orolig för hållfastheten, mer för om det skulle gå rent mekaniskt eftersom stången kommer att bli en aning tjockare efteråt.

Jag gav klartecken och nu är det bara att vänta och hoppas...
 
Happy End

Så... då var objektivet hemma igen efter drygt två månader. Fungerar bättre än någonsin. Priset blev till sist 1800:- och då fixade Micke på verkstaden en egen lösning eftersom delar inte längre fanns att tillgå.

Heder åt kameraservice i Kungsör!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.