mstoltz
Aktiv medlem
Hej
Jo jag är ny inom mac så jag behöver lite hjälp ang radering / rensning av bilder .
Jag brukar göra såhär när jag rensar importerade bilder från Lightroom:
1. Går in via bibliotek och väljer en mapp som jag vill rensa i.
2. Sätter ett x ( avisade bilder) på dom bilder jag vill ta bort från mappen, och väljer " ta bort från disk"
Detta funkar bra.
MEN.....om jag sedan går in på "Alla mina filer" på datorn, så under fliken "Bilder" finns det oändligt med bilder som är både i JPG, NEF, DNG osv.
Dessa bilder är såna som jag antingen importerat i LR OCH även raderat från LR.
Även bilder som jag kanske lagt på skrivbordet eller gjort i Photoshop.
Min fråga är......Varför finns dom där ?
Speciellt när jag raderat dom från LR ?
Även den mappen som jag exporterar till från LR.
Dom är ju raderade i papperskorgen och tömda från papperskorgen, så varför finns dom även inne där ?
Kan det vara så att det är "speglingar" av olika bilder som ligger någonstans på datorn ?
För när jag tryckte visa info på en bild som jag trodde var raderad, så visade sig att jag hade även sparat den i en annan mapp .
Så det kanske är bara "speglingar" av olika bilder som ligger någonstans på datorn ?
MVH
Morgan
Jo jag är ny inom mac så jag behöver lite hjälp ang radering / rensning av bilder .
Jag brukar göra såhär när jag rensar importerade bilder från Lightroom:
1. Går in via bibliotek och väljer en mapp som jag vill rensa i.
2. Sätter ett x ( avisade bilder) på dom bilder jag vill ta bort från mappen, och väljer " ta bort från disk"
Detta funkar bra.
MEN.....om jag sedan går in på "Alla mina filer" på datorn, så under fliken "Bilder" finns det oändligt med bilder som är både i JPG, NEF, DNG osv.
Dessa bilder är såna som jag antingen importerat i LR OCH även raderat från LR.
Även bilder som jag kanske lagt på skrivbordet eller gjort i Photoshop.
Min fråga är......Varför finns dom där ?
Speciellt när jag raderat dom från LR ?
Även den mappen som jag exporterar till från LR.
Dom är ju raderade i papperskorgen och tömda från papperskorgen, så varför finns dom även inne där ?
Kan det vara så att det är "speglingar" av olika bilder som ligger någonstans på datorn ?
För när jag tryckte visa info på en bild som jag trodde var raderad, så visade sig att jag hade även sparat den i en annan mapp .
Så det kanske är bara "speglingar" av olika bilder som ligger någonstans på datorn ?
MVH
Morgan