Supernisse
Aktiv medlem
Hej
Jag har en Canon Eos 300D som jag ÄLSKAR.
Trotts min petanta inställning till renlighet lyckas det alltid förr eller senare komma in dammpartiklar i kamerahuset.
Detta innebär att man ser små svarta punkter i sökaren när man ska fotografera. Det är något som kan få en att gå åt, jag hatar det, jag blir liksom nojig.
Tänk om det syns på den färdigabilden/tänkt om kvaliten försämras osv.
Så min fråga till Er är nämligen denna.
1: Hur ska man kunna rengöra kamerahuset?
2: I såfall med vad?
(Jag vet att det INTE rekomenderas att själv rengöra kamerahuset.)
3: Rekomenderas det att man ska lämna in kamerahuset för rengöring tex 1 gång per år? Isåfall vart och hur mkt brukar det kosta?
Snälla jag behöver Er rådgivning, jag vill verkligen inte att mitt kamerahus ska dammaigen med svarta prickar som förstör bilderna.
Mvh/Patrik
Jag har en Canon Eos 300D som jag ÄLSKAR.
Trotts min petanta inställning till renlighet lyckas det alltid förr eller senare komma in dammpartiklar i kamerahuset.
Detta innebär att man ser små svarta punkter i sökaren när man ska fotografera. Det är något som kan få en att gå åt, jag hatar det, jag blir liksom nojig.
Tänk om det syns på den färdigabilden/tänkt om kvaliten försämras osv.
Så min fråga till Er är nämligen denna.
1: Hur ska man kunna rengöra kamerahuset?
2: I såfall med vad?
(Jag vet att det INTE rekomenderas att själv rengöra kamerahuset.)
3: Rekomenderas det att man ska lämna in kamerahuset för rengöring tex 1 gång per år? Isåfall vart och hur mkt brukar det kosta?
Snälla jag behöver Er rådgivning, jag vill verkligen inte att mitt kamerahus ska dammaigen med svarta prickar som förstör bilderna.
Mvh/Patrik