Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöring av Kamera i Malmö

Produkter
(logga in för att koppla)

Nw2

Avslutat medlemskap
Tips:

Jag var på Kamerateknik i Malmö i torsdags och lämnade in min digitala canon DLSR för rengöring.
Följande utfördes:

1. Kameran SÖGS ren (inte bara blåsa runt dammet)

2. Rengöring med värska av sensorn.

3. Rengöring av kamerans utsida.

4. Rengöring av LCD skärmen.

Pris: 215 kr + moms. (269 kr.

Lämnade kameran kl 13, gick på Lunch och kom tillbaka kl 14.

Jag hade damm i min kamera, mer än vad jag trodde : (

Mycket trevlig personal, och kameran är superfin nu.

Detta är ingen reklam,utan bara ett tips för er som inte vet var man får sin kamera rengjord.

Priset ? Helt okej för mig.


Mvh

Niklas af Wibom
www.niklaswibom.com
 
"Skåningen" skrev:
Tips:

Jag var på Kamerateknik i Malmö i torsdags och lämnade in min digitala canon DLSR för rengöring.
Följande utfördes:

1. Kameran SÖGS ren (inte bara blåsa runt dammet)

2. Rengöring med värska av sensorn.

3. Rengöring av kamerans utsida.

4. Rengöring av LCD skärmen.

Pris: 215 kr + moms. (269 kr.

Lämnade kameran kl 13, gick på Lunch och kom tillbaka kl 14.

Jag hade damm i min kamera, mer än vad jag trodde : (

Mycket trevlig personal, och kameran är superfin nu.

Detta är ingen reklam,utan bara ett tips för er som inte vet var man får sin kamera rengjord.

Priset ? Helt okej för mig.


Mvh

Niklas af Wibom
www.niklaswibom.com


var i malmö hittar man kamerateknik?
 
Gången mellan gågatan och davidshallsgatan i trapphuset närmast gågatan om jag inte har fel för mig. Står tydligt på dörren, och sedan ligger det på andra våningen.
 
Meltingfire skrev:
Gången mellan gågatan och davidshallsgatan i trapphuset närmast gågatan om jag inte har fel för mig. Står tydligt på dörren, och sedan ligger det på andra våningen.

ok tack, nu när du säger det har jag sett skylten när ja gått förbi, men hittade ingen ingång:)
 
Hej

De har säkert bra priser och är säkert "duktiga".

De har blivit av med sin Canon auktorisering (i maj), man kan undra varför? Jag trodde det var auktoriserade för det stod det på deras hemsida (borta nu) och på deras skylt. canon har tydligen sagt till dem flera gånger att ta bort skylten och det på internet att de är auktoriserade, men skylten är fortfarande kvar. Jag trodde såklart att de var auktoriserade, det var därför jag gick dit med mitt 400mm DO.

Min enda erfarenhet av Kamerateknik gäller ett splitternytt Canon 400mm DO som jag lämnade in för lagning, klistra på plast meterskalan som lossnat.

De hade aldrig sett problemet för (nog ovanligt) och verkade inte ha frågat Canon hur man gör eller hur man klistrar fast det utan klistrade på den med något egen självhäftande tejp (först för tjockt lager så AF funkade inte), som de sade att det var ett experiment om det skulle hålla, känns tryggt. De sade det var svårt att sätta på den och den hamnade ca 7mm upp så den är lite svårare att se uppifrån samt att den inte stämmer riktigt längre i sidled.

Skador: Räknade att den vita lacken var avskavd på ca 15 ställen, dock små. Insticksfiltret av glas var skitigt och hade 5 tydliga repor.

Jag är rädd om objektivet, det ligger på ca 65000kr, de var inte så rädd om det. Andrahandsvärdet är inte så bra nu på mitt nya objektiv.

Jag frågade om jag kunde få kvittot på engelska, det kan du själv skriva, var svaret.

Som CPS (Canon pro service) medlem kontaktade jag Canon och service Chefen för Norden kontaktade mig och tyckte att det var tråkigt att jag inte hade fått utfört en professionel reparation. Och erbjöd mig en gratis reperation på CPS verkstad i Göteborg.

Jag önskade att jag lämnat in den på Intervision i Malmö, hade de gjort fel där så hade de fått skäll av Canon.

Dock bara min erfarenhet av Kamerateknik och jag kommer inte sätta min fot där igen. Den jag hade kontakt med verkade lite småsur och väl inte direkt övertrevlig.

Det var ingen professionel reperation, min systers man (lite händig) hade gjort ett bättre jobb.

Inte ens mitt 500mm som jag har använt 4 år i fält har så mycket avskavd färg som mitt nya 400mm DO har fått. Och jag får väl skaffa ett nytt insticksfilter utan repor.


Får se hur länge "experimentet" håller, dvs hur länge innan skalan faller av.

Jag hade inte skrivit detta om jag inte tyckte det var allvarligt.

Bara min erfarenhet, andra har förhoppningsvis mer tur.

Bästa hälsningar

Omar Brännström
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.