Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

remote controll

Produkter
(logga in för att koppla)
Hejsan

Jag skulle vilja änvända Capture One Pro för att fjärrstyra min Nikon D80 när jag tar studiobilder. Tyvärr så verkar inte programmet hitta kameran...

Är den inte kompatibel eller måste jag skaffa något plug-in eller gör jag något annat fel??

// Mattias

Har ingen aning om det nyttar. Men på min Canon var jag tvungen att ändra i kameran från ett läge där den överför bilder till datorn via USB till ett läge där den kommunicerar. Kanske något liknande i nikon?

Hälsningar, Thorsten

... ska väl tillägga att jag använt canons mjukvara också, inte C1. Har nikon nogåt sådant så du kan testa kommunikationen.

Jag kör Canon och man måste installera kamerans drivrutiner så programmen kan prata med kameran.

Har du sedan versionen av Capture One som stöder din kamera så skapas kontakt mellan kamera och Capture One automatiskt när kamera/Capture One startar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar