Annons

Rem till 300/2,8L IS - Vad finns?

Produkter
(logga in för att koppla)
Peak design slide. Toppenbra rem, och eftersom den sitter med fästen som du kan ha på både kameran och objektivet så kan du lätt skifta mellan att ha remmen på vilken som helst av dem, eller båda samtidigt (typ en ände på objektivet och andra på kameran.

Peak design slide. Toppenbra rem, och eftersom den sitter med fästen som du kan ha på både kameran och objektivet så kan du lätt skifta mellan att ha remmen på vilken som helst av dem, eller båda samtidigt (typ en ände på objektivet och andra på kameran.
Ser något klen ut. Håller den för 2 kg?

Edit: Snabbfästena klarar över 90 kg belastning

När jag hade min 300:a så lyckades jag få tag i den rem som kommer med Mark II versionen av objektivet och den var riktigt bra.

Jag är på jakt efter någonting som liknar detta http://media.the-digital-picture.co...-USM-Lens/Canon-Hard-Case-300B-Neck Strap.jpg och som man snabbt kan fästa och avfästa i objektivet.

Vad finns det för lösningar om man inte vill bära upp all vikt via kameraremmen?

Jag använder Black Rapid RS-Sport.
Den fästes i stativfästet. Så för att snabbt kunna fästa den på stativ utan att behöva skruva bort remmen har jag en ganska lång snabbplatta fastsatt i objektivets stativfäste. Sedan har jag remmen fäst i ena änden av plattan. På det sättet fungerar snabbplattan i fästet på stativet utan att jag tar bort remmen.
Som extra säkerhet har jag en liten rem fäst i objektivets rem-fäste. Den fästes sedan i karbinhaken på Black Rapid -remmen (och är så liten att den bara räcker dit).
Slutresultatet är en kamerarem som jag personligen tycker är både riktigt bekväm att bära med och smidig att arbeta med.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar