Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rekomendera en ny scanner för glasplåt

Produkter
(logga in för att koppla)

themole

Medlem
Jag fick i uppgift att rekomendera en ny scanner som är lämpig till glasplåtar... det är tyvärr inget jag vet någonting om så jag vänder mig hit.

Vilken modell kan man tänka sig, finns det något under 2000kr eller?

Obs, det måste vara en aktuell modell, att det funkar med en gammal arcus hjäper inte.

Kanske Epsons nya 4990 skulle duga, kostar ca 4500 kronor på technikdirekt. Kan scanna hela A4 ytan. Ruskigt snabb är den åxå.
/Jonas

Jonke O skrev:
Kanske Epsons nya 4990 skulle duga, kostar ca 4500 kronor på technikdirekt. Kan scanna hela A4 ytan. Ruskigt snabb är den åxå.
/Jonas

Vi har just provat den skannern och skannat glasplåtar på den. Vi var tveksamma till att den skulle klara av det stora omfång som en del glasplåtar har. Men det visade sig att det fungerar vål. Så av rimligt dyra skannrar så är nog detta ett bra val.

MVH/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar