Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Regnskydd / paraply

Produkter
(logga in för att koppla)

Erik Schalin

Aktiv medlem
Hej
Är det ngn som har ett vettigt förslag på vad man kan göra för att skapa sig ett självhållande paraply?
Är det ngn som vet var man kan få tag på ett vettigt större paraply/ liten parasoll som man kan köra ner i backen o sedan sitta under för att fota en fotbollsmatch?

Då ska du titta på fiskeprylar, på min tid som tävlingsmetare hade vi speciella kraftiga paraply oftast i grönt som höll både regn och solsken ute.

Fiskebranchen... hmmm måste kollas.
Letat butik på nätet men inte hittat ngt.

Hittils verkar Biltema vara det vettigaste.

Personligen har jag testat med paraply några gånger men jag tycker man blir lite låst. Dessutom beror det på vilka divisioner det handlar om. En bit upp i seriespelet är det knappast tillåtet. Jag rekommenderar bra regnkläder och kanske ett cover till kameran i alla lägen. Man vill ju komma nära planen, och även om det är tillåtet så är det inte kul om glidtacklingen i det blöta gräset slutar spetsad på ett parasoll... ;-)

Jag kan stå med tårna PÅ planen.
Pojkar 99/00

Jovisst jag hade med mig mitt paraply senast. Men om ingen kan hålla åt mig så funkade det hyffsat med att sitta på en bänk o paraplyet vilande på bänken mellan knäna.
Ibland så lutar det ner framför kameran...
Vore praktiskt om Biltemas jordankare o ett parasoll skulle funka.

En bit upp i seriespelet är det knappast tillåtet.

Det skulle man ju kunna hoppas, men i Superettan-mötet mellan Varberg och Öster i måndags satt Pic-agencys fotograf och bollade med ett stort j-a golfparaply mer än han fokuserade på fotbollen. På en sån värdelös "arena" (tänk skolidrottsplats) så lyckades han dessutom skymma rätt bra...

Fiskebranchen... hmmm måste kollas.
Letat butik på nätet men inte hittat ngt.

Hittils verkar Biltema vara det vettigaste.

Finns många svenska näthandlare med tävlingsmeteprylar. Parasoller i alla modeller finns bl.a. på Skandinaviens sportfiskecentrum, metecentrum och metebutiken.se

Finns stora modeller med öppningar för spö (objektiv?) och mindre varianter som vanliga paraplyn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar