Annons

Regler för gratiskontona...

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Magnus3D skrev:
Medlemsskapet behåller jag om jag nu inte blir bannad för att jag inte gillade vad jag såg, och angående att interagera mer på forumet eller kommentera bilder så är det gissningsvis en dålig idé med tanke på min usla introduktion i och med denna tråden och de kommentarer jag fällt. Vilket ni förmodligen också kan hålla med om. ;)

Det är ingen här som blir bannad för att den talar om vad den tycker, så det behöver du inte vara rädd för.

Du behöver inte heller känna att du inte kan vara med i communityn p.g.a. en endaste forumtråd.

Om alla som sagt något dumt eller impopulärt i en forumtråd skulle känna att de var tvungna att springa och gömma sig så skulle det bli helt folktomt här. :)

Magnus3D skrev:
...Men som sagt, det är inte pengarna som är det viktiga. Det är den känsla av överkontroll och att i stort sett varenda liten manöver man ska göra här kostar pengar och ja jag vet att de vill tjäna pengar de som driver stället och att de har utgifter för bandbredd och servrar. Men det hela känns lite militäriskt drivet om jag säger så....

Förstår fortfarande inte vad det är du hänger upp dig på...?

"stort sett varenda liten manöver" ???

Det handlar om vissa inköpta artiklar, generösare uppladdningsregler, bokmärken, bevakningar och bilder i annonserna. Summa: 5 manövrar.

Sorry, men jag köper inte dina argument. Det verkar som den brinnande kärnan är att du inte får lägga upp mer än en bild och att du försöker få det till att i princip allt är spärrat om du inte pröjsar.

Alltså allvarligt..

Jag är en av många 'gratisätare' här på fotosidan och jag känner inte att jag saknar det som betalmedlemmarna har. Jag har tillgång till forum, recensionsbank, köp och sälj, och kan visa några av mina bilder för kritik. Så jag vet inte vad det är för tighta regler du pratar om.

Jämför t ex med apug som jag upplever är betydligt hårdare vad gäller när pengarna ska börja rulla in på moderatorns konto.

Jag vet inte vad det är som gör att en del förväntar sig och nästan kräver att man skall få saker gratis bara för att de finns på internet.

En del förväntar sig gratis bildutrymme, andra vill ha gratis musik.

ok, dags för smidighetsministern Kalle att uttala sig.

Först o främst är detta inget "gratiskonto" det får du slå ur din skalle.

För det andra så är det mesta gratis här.

Gratis:
*Forumet! som enligt många är det viktigaste!
*Köp o sälj
*Fototips och en homla massa artiklar och "skolor"
*bilder med givande och tagande kommentarer

Detta är absolut inget ställe för nissar som tror dom kan slänga ut 1000 bilder på ett gratiskonto!

Det skulle egentligen räcka med att du lägger ut en bild bara som du tycker är bra och som du vill ha kritik på, hur du kunde ha gjort saker o ting bättre för att utvecklas som fotograf.

Ang ryktet så har nog fotosidan ett gediget och grundmurat rykte som seriös och där man får mycket valuta för pengarna. Du hänger upp dig på att man bara får lägga upp en bild/vecka, (vilket är fel såvida dom inte nyligen gjort om det) ska du vara förbaskat glad över! Hade det varit oreglerat så hade det vällt in bilder och ingen hade haft en suck till chans att kunna hinna se alla bilderna och än mindra kunna kommentera dom! vilket är huvudsyftet med bilderna! Att visa upp gulliga och bra bilder kan du göra på andra ställen, här visar man enbart dom bilder man vill kunna utvecklas utifrån.

Så är det bildvisning du är ute efter så föreslår jag ett bildspelsprogram och ett gäng polare. Är det seriös utveckling där du kan bidra med erferenhet och där du vill utvecklas själv då är detta sidan för dig och du kommer fort märka att lite slantar är det värt

/Kalle som fortfarande inte har pröjsat...

Hehe sorry men kan inte undgå att bara skratta nu åt hur ni börjar bli irriterade i era kommentarer nu. Ser rätt komiskt ut :)

Nåja, tack åter igen för era kommentarer. Underhållningen har varit givande här, nu ska jag dock inte rekommendera fler av mina foto polare att komma hit för den attityd som jag fick ta emot här.

Testen lönade sig till slut, ;)

Mvh

/ Magnus

Inga problem "Max Burgare", hoppas att du hittar vad du letar efter, känn dig välkommen tillbaka om du skulle ändra dig. Här är alla välkomna helt oberoende av intellektuell kapacitet.

Bra försök att idiotförklara mig här genom att säga "oberoende av intellektuell kapacitet". Du borde väl veta att man inte går runt och kallar folk för idioter på publika forum sådär eller hur ?!

Dessutom att kalla nya presumtiva medlemmar för det är sannerligen illa.

Tänk före du skriver!

/ Max

Oki, ingen pajkastning nu mellan varandra för det är alltid lika meningslöst. Vi kan nog anse att tråden är avslutad.

Du som har drivit tusentals forum och allt vad det var kanske också borde ha lärt dig att med en ödmjukare profilering och framtoning så kommer man längre och man blir inte idiotförklarad direkt. Vad ditt "test" går ut på vet jag inte men testa vidare du på andra ställen.. vem vet.. du kanske finner det du söker på andra ställen? Fotosidan kan ju inte passa alla...
Tråkigt om du inte gillar oss.. men ingen är oumbärlig som min mamma alltid sa till mig...

Tusentals forum ? jösses vilken överdrift. Undra var du grävt fram den ifrån.. nåja. Grejen med att komma med en annan ton är att se hur man blir mottagen, och nu har jag sett tydligt hur man blir mottagen här. Ingen vacker syn eller hur.

Dock har jag inget emot er personligen, hur skulle jag ? känner ju inte ens er och ni känner inte mig heller.

Dessutom att tjata mer nu på detta ämne är som att försöka vrida de sista dropparna ur en redan torr trasa, rätt lönlöst.

Nu ska jag ut och fota, ha de bra alla & lycka till! :)

/ Max

Magnus3D skrev:
.......och nu har jag sett tydligt hur man blir mottagen här. Ingen vacker syn eller hur.
Nyfiken på vad du anser är mindre trevligt i mottagandet/svaren du fått? (Särskilt nyfiken med tanke på din egen ton.) Är det att medhåll saknas eller annat?

Nu när Magnus/Max vandrat vidare med sina 100 kr fortfarande i plånboken stänger jag den här tråden, ämnet är som sagt urvridet :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto