Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Reflexter i glasögon

Produkter
(logga in för att koppla)
Höj blixten lite, be modellen sänka hakan pyttelite, ofta hjälper de men vissa slipningar på glasögon är extremt knepiga att få bort reflexerna från.

Ett tredje alternativ är fota en gång till glasögon och slå sedan ihop i bildbehandlingsprg

/Stefan

jag tror att Stefan ville stoppa in ett "utan" mellan oder "till" och "glasögon".

Jag har för mig att Moderskeppet.se gjort en video på det temat.

Okej, låter lite avancerat? Moderskeppet brukar ju ha lite bra videos, får se om jag kan hitta något där. Polariseringsfilter har jag också ett förvisso.

Ett enkelt knep som fungerar bra i många situationer är att vinkla ned glasögonen en aning genom att lyfta skalmarna bakom örat.

Ett enkelt knep som fungerar bra i många situationer är att vinkla ned glasögonen en aning genom att lyfta skalmarna bakom örat.

Alla knep med att låta modellen justera sin pose eller ändra lutning på glasögonen kan medföra att man inte får till den bild man ville ha ursprungligen.

/stefan

Alla knep med att låta modellen justera sin pose eller ändra lutning på glasögonen kan medföra att man inte får till den bild man ville ha ursprungligen.

/stefan

Ja, knepigt det där, jag får väl helt enkelt prova mig fram och vara uppmärksam på det, grejen är att sist så märkte jag det itne förens jag drog upp bilden på datorn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar