Annons

Redaktionellt innehåll????

Produkter
(logga in för att koppla)
Daniel Mott skrev:

Jag tror definitivt att en hemsida kan vara bra för FOTO! [/B]

Tror jag med.
Men frågan är om dem lust lägga ut pengarna.

Server 2500+moms fast kräver nog mer 30mb
Webmaster 300kr/h Anställd alltså. Om inte dem har nån som kan det.
Webadress .se kostar väl 450 kr/året.
Fast en bra tidning har en webplats och kan man dra som reklam om man har företag.


Om ni ska ha en egen server:
Sen kan rekomdera att ni kolla med olika bolag och priser och bandbredd.
Vår lämnar ca nu 11 gb /månad vid 250000 träffar.
 
spn skrev:


Tror jag med.
[...]
Om ni ska ha en egen server:
Sen kan rekomdera att ni kolla med olika bolag och priser och bandbredd.
Vår lämnar ca nu 11 gb /månad vid 250000 träffar.

Swebase.se har obegränsad bandbredd och dessutom har jag konto där själv så de är ett bra alternativ. :)

Jag ska höra av mig till FOTO, ska bli intressant att höra vad de säger. Återkommer!
 
Daniel Mott skrev:


Swebase.se har obegränsad bandbredd och dessutom har jag konto där själv så de är ett bra alternativ. :)

Jag ska höra av mig till FOTO, ska bli intressant att höra vad de säger. Återkommer!

Vår har ochså obegränsad.
Vi har vår www.odata.se
Kanon server med bra service.
 
*reklam reklam reklam* ;)
Ska överväga den med om det nu blir nåt men det blir det säkert inte *realistisk*.

offtopic: (Skojigt, jag har ju designat en sida som ligger där!)
 
joker skrev:


Ok Loj,
för det första borde du kanske inte välja ett användarenamn som du inte gillar.
För det andra skulle det aldrig fall mig in att kalla en Jan som jag inte känner för Janne. På samma sätt som jag förväntar mig att slippa bli kallad för Matte av de som inte känner mig.

Mats,
Att tilltala en person med förnamn om denne önskar så är för mig en artighetsfråga. Du har uppenbarligen din syn på den saken och jag har min. "Loj" är en alldeles utmärkt signatur, men det är inte mitt namn...

joker skrev:

För det tredje så förstår du vad jag menar om du läser ditt svar på Jeppes – valt användarenamn som råkar sammanfalla med kortnamnet på personens förnamn – inlägg.

Det jag inte förstår är varför du drar in min privata hemsida - jag har aldrig framhållit den som ett exempel för någonting - och varför du drar in Fotosidan i detta. Jag anser att fotosidan är utmärkt som den är. Däremot anser jag att tidningen FOTO bör ha en webbplats.

joker skrev:

För det fjärde tycker jag att du skall erinra dig att tråden från början handlade om ett förslag om mer redaktionellt material på Fotosidan och inte ett platt html-dokument med emailadresser.

Här har du helt rätt. Men att diskussioner föder nya diskussioner har ju skett tidigare. Där har även du varit delaktig...

joker skrev:

För det femte undanber jag mig alla spekulationer kring min erfarenhet om webbplatser. Men då frågan är uppe så kan jag lova dig att mina erfarenheter och min kompetens vida överstiger en högstadielärares.

Jag ställde bara en fråga. Men jag skall respektera din önskan framledes, Mats. Det är ju positivt om "dina erfarenheter och din kompetens vida överstiger en högstadielärares". Men om du specifikt menar mig i detta fall vet du inte någonting om det, eller hur...?

joker skrev:

För det sjätte använde jag din hemsida – som det förövrigt inte är några som helst fel på och inte kändes det minsta dammig – för att peka på att FS är lite mer avancerad än just en hemsida.

Det är trevligt att du inte uppfattade min hemsida som dammig. Det gör emellertid jag. Den har inte uppdaterats på över halvannat år och det är en sådan sak som jag hela tiden skjuter framför mig...

Vi är ense om att FS är mer avancerad än vanlig hemsida. Mycket mer avancerad, enligt mig. Men mit inlägg har hela tiden varit riktat mot tidningen FOTO. (Som ju är ett sidospår...)

joker skrev:

För det sjunde är det trist om du uppfattar mitt inlägg som ett påhopp men det är din tolkning och inte i mitt syfte.

Det är sant, jag kränktes av ditt sätt att skriva. Jag upplevde inte att du bemötte mig utifrån det jag skrev, utan att du lade in andra aspekter i det. Jag anser exempelvis inte "att det här utgör en "referens för arbetet med en webbplats och att domänregistrering och webbhotell". Jag hyser heller inget "förakt för David & co's arbete". Tvärtom anser jag att de gör ett gott jobb.

Om jag i mina inlägg - detta eller tidigare - kränkt dig eller retat upp dig eller någon annan, är jag ledsen för det. Det har aldrig varit mitt syfte, men sådant sker tyvärr ibland ändå...

Detta avslutar denna diskussion för min del.

mvh Janne
 
Senast ändrad:
Daniel Mott skrev:

Jag är t ex anställd på Swedoor i Åstorp och gör deras nya hemsida för 90:-/h, något som jag tror få konsulter skulle göra.

Om du är tvungen att ta till det priset för att kunna konkurrera kan du inte vara särskilt duktig, och det är inte nåt jag skulle annonsera.
Men det finns naturligtvis alltid en marknad för "Galne Gunnar", och det är som det ska vara.
 
Nej sluta vara elak mot Daniel. Tycker hans sidor håller hög klass, även om www.snyggast.com förmodligen bryter mååånga bilder där mot upphovsrättslagen.... Men Daniel har ju bara designat sidan......väl?


Nåja hursomhelst...

Tillbaka till ämnet...eller är det kanske färdigdebatterat...?
 
Vad gäller artikelsök så kan denna form också vara användbar:

http://www.sfoto.se/f/gamla/4_01.html

Numera vill jag inte gå till biblioteket, sätta mig med gamla tidningar och bläddra för att hitta en intervju med en fotograf jag gillar.

90 kronor i timmen?

Borde inte ett jobb med att skapa en enkel webbsida gå som paketpris för kanske 3000-8000 kronor.
 
Senast ändrad:
janm skrev:


Om du är tvungen att ta till det priset för att kunna konkurrera kan du inte vara särskilt duktig, och det är inte nåt jag skulle annonsera.
Men det finns naturligtvis alltid en marknad för "Galne Gunnar", och det är som det ska vara.

Ursäkta, men ni måste ju skilja på "anställd för 90 kr i timmen" och "konsulter på webbyrå för 1000kr i timmen"

Är man anställd av ett företag så betalar ju dom alla övriga kostnader som konsulterna betalar själva.

Skulle jag anställa en webbdesigner för att skapa/sköta företagets hemsida skulla jag inte betala 1000 kr i timmen.

För övrigt håller jag med Daniel till 100% , var och en tar det pris som man anser sig behöva/förtjäna.

Dessutom tar ju alla inom databranschen rövarpriser på alla jobb, anser jag.

Jämför med en t.ex en grävmaskinist med egen firma, han köper en grävmaskin för 1-2 millioner och får sedan ca 350 -400 kr/timme för att köra med den.
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.