Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Recension Canon 400 d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jarsemaria

Ny medlem
Hej på er!

Bor i Hong Kong och här har Canon eos 400 d varit ute under några veckor. Funderar på att köpa en, då min ursprungstanke canon eos 350 d inte längre finns på marknaden här. Har också hört att den skulle vara bättre med sina 10 mpxl och rengöringsfunktion. Jag är nybörjare och undrar om någon har en recension på canon 400 d? Vad är det för "brus" som jag så ofta läser om i recensionerna? Vad betyder det?

Jag har också talat med en vän till mig som kan lite om foto. Han tycker inte jag ska köpa ett canon kit då han menar att objektiven inte är så bra. Hans råd är istället att jag ska köpa ett sigma 17-70. Prisskillnaden blir ca 2000:-. Men här ligger priset på dryga 7000:- för den kombinationen. Nu undrar jag: har ni något råd? Vad skulle ni göra?

Tacksam för alla tips!

Vänliga hälsningar,

Maria
 
Jarsemaria skrev:
Hej på er!

Bor i Hong Kong och här har Canon eos 400 d varit ute under några veckor. Funderar på att köpa en, då min ursprungstanke canon eos 350 d inte längre finns på marknaden här. Har också hört att den skulle vara bättre med sina 10 mpxl och rengöringsfunktion. Jag är nybörjare och undrar om någon har en recension på canon 400 d? Vad är det för "brus" som jag så ofta läser om i recensionerna? Vad betyder det?

Jag har också talat med en vän till mig som kan lite om foto. Han tycker inte jag ska köpa ett canon kit då han menar att objektiven inte är så bra. Hans råd är istället att jag ska köpa ett sigma 17-70. Prisskillnaden blir ca 2000:-. Men här ligger priset på dryga 7000:- för den kombinationen. Nu undrar jag: har ni något råd?
Vad skulle ni göra?

Tacksam för alla tips!





Vänliga hälsningar,

Maria



Ja du Maria, jag förstår att det inte är lätt för dej att köpa det rätta för dina behov.
Det du ska börja med är att veta eller bestämma
vad du kommer att fotografera och vad du ska använda bilderna till.
Ska dom stanna i datorn för att fylla ut hårddiskan eller ska du sälja dom, eller ska dom förstoras till 70 X 100 cm, det är bara du som vet.
För vanlig familjefotografering så klarar du dig både länge och väl med en digitalkompakt
på 4 MP.
Med en systemkamera på 10 MP kan du förstora bilderna mera och får något bättre detaljskärpa,
om detta är viktigt för dej och om kamerans tekniska funktioner är mycket mera avanserade
och kräver mera intresse och motivation.
Är detta är viktigt för dej så ska du självfallet köpa den mest avancerade kameran du har råd med.
Men glöm inte att det finns begagnade kameror både proffs och amatörmodeller som troligtvis skulle uppfylla dina förväntningar och förhoppningar om att producera den optimala bilden, till en bråkdel av kostnaden
Samma uppfattning gäller för ditt ev: objektivköp.

I all välvilja / Thomas..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.