Annons

Readly

Produkter
(logga in för att koppla)

goma

Aktiv medlem
Readly är det nya sättet att läsa tidningar. Alla dina favoriter, så mycket och ofta du vill till ett fast pris av 99 kr/månad. Prova gratis innan du bestämmer dig.
Det är den bästa appen. Är inne och kollar dagligen.Många fototidningar.
Fotosidans Magasin är med.
Jag är nyfiken hur det funkar.Är det en bra ide? Får ni betald för varje klick man gör på tidningen.
Minska försäljningen av Magasinet?
Bara lite nyfiken hur det är i verkligheten.
Göran

Det är en så ny tjänst att man inte kan se ngn statistik ännu. Vi testar alla kanaler för att få ut tidningen. Vi kommer använda oss av Paperton för de som är prenumeranter och vill läsa den digitalt också.

Under hösten tar vi beslut på vilka kanaler vi kommer satsa på.

David, jag tycker det är helt rätt att gå genom bl a Readly. Från kundens perspektiv har Readly också avsevärt bättre villkor och integritetspolicy än vad konkurrenter har. Dessutom når ni ju också ytterligare en målgrupp till en kostnad som måste vara bra mycket lägre än den trycka tidningen, både för er och för kunden.

Readly är kort sagt ett kanonbra sätt att få tillgång till fototidningar.

Vår affärside är ju producera en tryckt tidning till butik och prenumeranter. Där har vi vår intäktskälla. Digitala kanaler vill såklart stödja men jag undrar det där med ytterligare målgrupp. Vad bygger det på? För oss är det snarare en service till befintliga kunder.

Sen kan jag inte Readly i detalj. Vad är det för bättre villkor/integritet än tex Paperton. För mig låter upplägget detsamma.

Jag utgick från kundens perspektiv och de du nämner kan jag inte men t ex om man jämför Readly med Ztory.

Sedan så är det en del som dels ryggar för de generellt höga priserna på magasin i butik men även för att det just är papperstidning, där den digitala är ytterst smidig att ha.

Man kanske ska se det som att de två utgåvorna kompletterar varandra.

Du verkar gilla Readly. Jag har bara snabbt provat och det är ju snyggt och smart. Hur ser ditt surfande ut på en sån tjänst. Läser du en tidning från pärm till pärm? Jämför jag med mitt Spotify-ande så blir det ju mer spellistor än hela skivor. Jag kan inte riktigt genomskåda läsbeteendet på en digital plattform.

Jag har kört en provmånad och är nu inne på min andra betalmånad. Jag tycker att det är toppen och jag slipper en massa tidningshögar. Visst, jag kanske inte läser alla tidningar så noga, men jag läser det jag tycker är intressant.

Du verkar gilla Readly. Jag har bara snabbt provat och det är ju snyggt och smart. Hur ser ditt surfande ut på en sån tjänst. Läser du en tidning från pärm till pärm? Jämför jag med mitt Spotify-ande så blir det ju mer spellistor än hela skivor. Jag kan inte riktigt genomskåda läsbeteendet på en digital plattform.

Jo, jag gillar Readly men det ska påpekas att jag har själv inget som helst egenintresse i företaget förutom att det blir bättre och bättre ju fler tidskrifter/magasin som de har i sin repertoar. Det är främst mediet som sådant som är kanon och sedan lyckas just Readly så bra med att servera mig det jag vill läsa.

Vad det gäller mitt användande av Readly så läser jag de tidningar jag är intresserad av från pärm till pärm, så som jag läser en vanlig tidning. Jag lägger även bokmärken på sidor med intressant information så jag enkelt kan gå tillbaka till dem igen framöver.

Man har kort sagt, enligt mig, massor med fördelar som inte en tryckt tidning kan ge.

Vilka fördelar menar du att den digitala har? Bokmärken är ju svårt att slå. Likaså att man kan läsa många olika titlar.

Jag levererar både genom Ztory och Readly och som leverantör ser jag inga skillnader för kunden. Vilka är det som du menar skiljer dem åt?

(På Ztory kan man läsa via webbläsaren. Det verkar inte Readly ha. Missar jag något?)

Jag kör Ztory nu, och tycker det ger en riktigt bra läsupplevelse. (Readly funkade inte alls för mig). Sidrenderingen var lite seg från början men nu flyter det på bra efter en uppdatering, och utbudet av tidsskrifter känns riktigt bra. Och det är ju en fin bonus att inte bara aktuella nummer är tillgängliga, utan också en hel del äldre. Plus att man kan fylla upp plattan med tidsskrifter när man har wifi, och spara offline.

Jag är också lite nyfiken på ursprungsfrågan - vilken typ av intäkter ger dylik distribution till utgivaren?

Jag är också lite nyfiken på ursprungsfrågan - vilken typ av intäkter ger dylik distribution till utgivaren?

Faktiskt inte 100 koll. Det är ett Spotifyliknande upplägg, dvs leverantören betalas enligt en algoritm (som på något vis beskriver lästa sidor). Jag har inte gjort dealen utan vår partner IDG. Men upplägget lär vara i stil med:

http://jardenberg.se/b/lite-mer-spotify-siffror-hur-99-kronor-blir-en-femma/

Jag skall ta och ta reda på exakt upplägg.

Har provat tjänsten några månader. Och läser man mycket och allt är tjänsten kanon! För egen del blev det att man läste massa andra tidningar bara för att få ut så mycket av 99 kr i månaden. Det är väl det som är dilemmat med alla internet baserade tjänster. tiden tickar på pengar dras från kontot utan att man ser det. Avslutade en del sådana här tjänster i våras då jag inte utnyttjade dessa till max kostade bara en massa pengar. Sen finns det inget som går upp mot doften och känslan av att bläddra i ett nytryckt magasin.

Vilka fördelar menar du att den digitala har? Bokmärken är ju svårt att slå. Likaså att man kan läsa många olika titlar.

Jag levererar både genom Ztory och Readly och som leverantör ser jag inga skillnader för kunden. Vilka är det som du menar skiljer dem åt?

(På Ztory kan man läsa via webbläsaren. Det verkar inte Readly ha. Missar jag något?)

Den digitala har ju som sagt fördelen med bokmärken men den absolut största fördelen är att det är så lätt att ha med sig. Man kan ha massvis av nummer tillgängliga från ett och samma magasin, även från flera magasin, i en och samma enhet. Om det kommer ett nytt nummer så laddar man bara ner det genom appen, man behöver inte traska till kiosken eller vänta hemma för att det ska dimpa ner i brevlådan.

Som jag nämnde tidigare så utgick jag från kundens perspektiv när jag jämförde Readly och Ztory. En sak är att jag tycker appen som Ztory har är sämre än Readlys. Den kraschar ofta, måste ofta tvångsavslutas för att ladda innehåll osv. Sedan har vi det som är ännu värre och det är deras användarvillkor, varifrån nedanstående är hämtat :

"Ztory äger rätt att kommunicera med användare via fysisk post, telefon, SMS, MMS eller e-post avseende erbjudanden, förändringar eller annat som är kopplat till Ztorys tjänster."

De får inte pengar från mig, kan jag säga.

Jag kör Ztory nu, och tycker det ger en riktigt bra läsupplevelse. (Readly funkade inte alls för mig). Sidrenderingen var lite seg från början men nu flyter det på bra efter en uppdatering, och utbudet av tidsskrifter känns riktigt bra. Och det är ju en fin bonus att inte bara aktuella nummer är tillgängliga, utan också en hel del äldre. Plus att man kan fylla upp plattan med tidsskrifter när man har wifi, och spara offline.

I mitt tycke fungerar Readly kanon, smidigt och bra flow i användandet. Det beror ju lite på hur bra och uppdaterad enhet man har också, som man läser på. Ztory har lite fler tidningar tillgängliga men det är ju mer intressant för en själv VILKA tidningar de har. Jag personligen struntar högaktningsfullt i ifall deras större utbud utgörs av massa skvallerblaskor och andra tidningar som jag inte är intresserad av, då har deras större utbud inget värde. Den enda tidning som jag saknar hos Readly och som finns hos Ztory är Hemmabio-tidningen. Utöver detta anser jag att Readly är långt mycket bättre, många fler Fototidningar t ex.

Alltid spännande höra kundupplevelsen. Jag skall ta och testa apparnas stabilitet. Men tycker du inte det är en nackdel att inte kunna använda din dator (med stor skärm) för att läsa en e-tidning?

Jag skall inte försvara Paperton, men för mig låter det mer som en rimlig formulering för att kunna kommunicera mot sina kunder. Dock borde det finnas en opt-out för ren reklam.

Sen är ju digitalt här för att stanna, men det är lätt att ta internet för givet. När jag kom till landet i Blekinge så hade först 3G-masten tekniska problem som tog Telia fyra dagar att laga, och sen på ett annat lantställe så finns ingen täckning alls. Så där får man sätta sig på cykel eller ta bilen till en kulle 10 min bort för att tanka ner. Lite charmigt trots allt :)

Jag läser alla möjliga blaskor via Readly på min iPad Mini, och jag tycker inte det lilla formatet utgör några som helst problem. Smidigt och prisvärt sätt att läsa många tidningar :)

Jag läser alla möjliga blaskor via Readly på min iPad Mini, och jag tycker inte det lilla formatet utgör några som helst problem. Smidigt och prisvärt sätt att läsa många tidningar :)

Klart att plattan är perfekt. :) Det var mer det där att jag tex inte har en platta med mig till jobbet eller att jag kanske sitter hemma och pysslar vid datorn och får för mig att läsa lite tidningar. Försöker bara lista ut vad som är fiffigast.

Alltid spännande höra kundupplevelsen. Jag skall ta och testa apparnas stabilitet. Men tycker du inte det är en nackdel att inte kunna använda din dator (med stor skärm) för att läsa en e-tidning?

Jag skall inte försvara Paperton, men för mig låter det mer som en rimlig formulering för att kunna kommunicera mot sina kunder. Dock borde det finnas en opt-out för ren reklam.

Sen är ju digitalt här för att stanna, men det är lätt att ta internet för givet. När jag kom till landet i Blekinge så hade först 3G-masten tekniska problem som tog Telia fyra dagar att laga, och sen på ett annat lantställe så finns ingen täckning alls. Så där får man sätta sig på cykel eller ta bilen till en kulle 10 min bort för att tanka ner. Lite charmigt trots allt :)

Nej, jag har aldrig saknat möjligheten att läsa en tidning på datorn. Jag vill inte sitta vid min desktop (inte heller en laptop i knät, om jag hade haft en) och läsa tidningar. Det vill jag göra på ett smidigare och enklare sätt vilket jag kan göra perfekt med en iPad, i t ex soffan eller vid frukostbordet.

Tekniken går framåt, internet blev ingen "fluga" utan är något som vi alla idag har ständig tillgång till. För att använda ditt exempel i detta sammanhanget så är det ju ekvivalent med att ta cykeln till kiosken för att köpa tidningen :)

Nej, jag har aldrig saknat möjligheten att läsa en tidning på datorn. Jag vill inte sitta vid min desktop (inte heller en laptop i knät, om jag hade haft en) och läsa tidningar. Det vill jag göra på ett smidigare och enklare sätt vilket jag kan göra perfekt med en iPad, i t ex soffan eller vid frukostbordet.

Det jag gillar med skärm är att just bilder (fototidningar) blir riktigt effektfullt på stora skärmar.

Tekniken går framåt, internet blev ingen "fluga" utan är något som vi alla idag har ständig tillgång till.

Fast det är just det (ständig) som jag tror man skall tänka ett varv till på. På landet finns det som sagt ingen täckning alls. Det är lätt att bli lurad när man bor i storstad att det hela tiden rullar på i 100mb.

..Som jag nämnde tidigare så utgick jag från kundens perspektiv när jag jämförde Readly och Ztory. En sak är att jag tycker appen som Ztory har är sämre än Readlys. Den kraschar ofta, måste ofta tvångsavslutas för att ladda innehåll osv. Sedan har vi det som är ännu värre och det är deras användarvillkor, varifrån nedanstående är hämtat :

"Ztory äger rätt att kommunicera med användare via fysisk post, telefon, SMS, MMS eller e-post avseende erbjudanden, förändringar eller annat som är kopplat till Ztorys tjänster."

De får inte pengar från mig, kan jag säga.

I mitt tycke fungerar Readly kanon, smidigt och bra flow i användandet. Det beror ju lite på hur bra och uppdaterad enhet man har också, som man läser på. Ztory har lite fler tidningar tillgängliga men det är ju mer intressant för en själv VILKA tidningar de har. Jag personligen struntar högaktningsfullt i ifall deras större utbud utgörs av massa skvallerblaskor och andra tidningar som jag inte är intresserad av, då har deras större utbud inget värde. Den enda tidning som jag saknar hos Readly och som finns hos Ztory är Hemmabio-tidningen. Utöver detta anser jag att Readly är långt mycket bättre, många fler Fototidningar t ex.

Jösses vad du går på, har du köpt en bunt aktier eller nåt..? ;)

Jag tycker inte Ztorys app är instabil och har aldrig varit med om att den kraschar eller måste "tvångsavslutas för att ladda ner innehåll". Men det kanske skiljer mellan olika enheter som sagt, jag läser på Nexus 7. Att en tjänsteleverantör behöver kommunicera med sina kunder ser jag som en självklarhet, och inget problem så länge det sköts snyggt.

När det gäller utbudet så är inte jag heller särskillt intresserad av skvallerblaskor, men min fru har kanske lite andra preferenser.. Och barnen gillar Bamse ungefär lika mycket som jag gillar Pondus. Annars tycker jag utbudet ser ganska likt ut mellan Ztory och Readly, även om Ztory som sagt kanske har ett lite bredare utbud. Visst har Readly några (inte "många") fototidningar som Ztory saknar, å andra sidan saknar väl Readly t.ex. Proffsfoto, Actionfoto och Cap&Design i dagsläget?

Hursomhelt så anar jag att utbudet kan ändras en del över tiden, och tycker väl att det bara är bra att det finns mer än en tjänst så att det kan bli lite sund konkurres. Uppenbart är det inte svårt för utgivarna att vara anslutna till båda.

Jag kan med instämma i att Readly fungerar bra. Visst får man lite dåligt samvete när det är så billigt, man vet att många tidningar kämpar för sin överlevnad.

Sen så valde jag delvis att läsa Fotosidan för kvalitén på papper och tryck, och den känslan finns inte i det digitala.

Men härligt att kunna läsa flera olika tidningar, både nya och från arkivet, och att som sagt enkelt sätta och hitta bokmärken på intressanta artiklar.

Så jag hoppas ni får in bra med pengar på tjänsten, för jag tror jag kommer fortsätta läsa digitalt :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar