Annons

RC-1 fjärrkontroll

Produkter
(logga in för att koppla)
Står det inte in manualen?

På min 400D sä sätter jag kameran i läget för självutlösare och sedan är det bara att trycka på fjärrkontrollen.

Observera att fjärrkontrollen har en "lås-läge" som du måste avaktivera. Notera också att sändaren bör vara framför kameran eftersom mottagaren sitter på kamerans framsidan (tror den avnänder IR-ljus, inte radiovågor).

Är dock lite osäker på om 10D verkligen är en av de modeller som kan använda denna fjärrkontroll. Om den inte är listad i instruktionsmanualen så är det nog kört...

Mvh
Anders

Enligt cyberphoto så borde den funka till 10D.. hittar det inte i manualen, fast jag vet att jag en gång sett nått i den om hur man ställer in en fjärrkontroll.. Men det var långt innan jag hade en så jag la det inte på minnet, o nu kan jag inte hitta det igen.. Att ställa den i självutlösarläge o trycka på knappen har jag testat, men utan reaktioner. Tror att jag måste in i menyn i kameran nånstans o "tala om för den" att det finns en fjärrkontroll..

Fjärrutlösaren till 10D kopplas till en kontakt på kamerans vänstra sida. Vad jag vet är den kontroll du har infraröd, och 10D har ingen infrarödmottagare. Cyberfotos text EOS 10 syfter till en äldre, analog EOSkamera, som kunde använda denna fjärr, inte till 10D.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar