ANNONS
Annons

RAW problem!

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas Lestander

Aktiv medlem
Jag kan av nångon anledning inte flytta över mina RAW bilder från kameran till datorn. Jag har en Canon EOS 350D och jag har installerat Adobes DNG converter utan resultat.
Hur faen får jag över dem?

Jag har också lagt märke till detta problem. Jag tycker att det går långsamt att ladda över raw-filerna i via Canons programvara och har därför försökt göra det direkt via windows utan att det går. Det är rätt meningslöst med usb 2,0 när man inte kan utnyttja fullt ut.
Ingen som har nån lösning?

Hej

JAg kör breezesys.com : s downloader pro mot min 1D mk2, funkar bra. Den tar dessutom bara ner nya bilder om man tankar ner flera ggr.

Roine

Kan du inte ställa in anslutingsmetod, typ PTP eller "direct connect"(eller något liknande). Jag kan det, och ställer jag den på direct connect funkar kameran som en extern hårddisk.

Klart onödigt inlägg, speciellt med tanke på att det inte skulle lösa några problem. Man måste ställa in kameran rätt även med en macintosh. Och macen kan inte heller på något magiskt sätt göra en gammeldags USB-förbindelse snabbare.

Nä, håll sånt till vs.

Jag kör nyaste Zoombrowser, hur bra som helst, säskilt eftersom den har koll på vad som redan är nedladdat. Jag tycker det går slöare att ladda ner "dra å släpp" med kortläsare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar