Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Raw i elements!!!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
då kommer nästa följdfråga !!!!!!!!!!!!!!

nu är camera raw 6,2 nedladdad och den ligger på skrivbordet hur går jag tillväga sedan då????

försöker öppna men en ruta kommer upp där det står att photoshop ej känner igen filen ??

Du skall inte öppna filen i photoshop. Du skall installera uppdateringen. På en windowsburk är det bara att köra den nedladdade filen. På OS X har jag nollkoll.

har en mac och där lägger sig filen på skrivbordet och när jag öppnar så kommer rutan fram att photochop inte känner igen filen???????????????????????

har en mac och där lägger sig filen på skrivbordet och när jag öppnar så kommer rutan fram att photochop inte känner igen filen???????????????????????

På samma sida som nerladdningen fanns så stod instruktioner för hur du ska göra för att installera uppdateringen, läste du dem? ;-)

Installation InstructionsTo open a DMG file:
Double-click the file. This will open Disk Copy, which mounts the image on your desktop.

To install with Adobe Photoshop Elements 8:
NOTE: You must follow all of the new instructions in order to successfully install the Camera Raw Plug-in for Photoshop Elements

1. Exit Photoshop Elements and Adobe Bridge
2. Open the download file and double-click CameraProfiles.dmg and follow the on-screen instructions.
3. Navigate to the root of the local disk (not the user's home folder).
4. Navigate to: (Please read directory carefully)

Applications/Adobe Photoshop Elements 8/Plug-Ins/FileFormats/

5. Copy the existing plug-in to another location (for example, a new folder on your desktop). Ensure you keep this version in case you need to revert back.
6. Copy the Camera Raw plug-in, Camera Raw, from the download into the same folder as in Step 4, and overwrite the exiting file.
7. Launch Photoshop Elements or Adobe Bridge.

NOTE: If generic camera thumbnails appear in Adobe Bridge, follow these steps:

1. Check to make sure the plug-in was installed in the correct directory in Step 6 above.
2. Start Adobe Bridge.
3. Choose Tools > Cache > Purge Central Cache.

Important: Purging the Central Cache deletes cached thumbnail information for all folders. It also deletes labels, ratings, and rotation settings for read-only files (for example, files on a CD or locked files) or file formats that don't have XMP support.

Senast ändrad:
någon dmg fil får jag ej upp.... ser ut så här klickar jag på raw plug in står det att photoshop ej känner igen filen klickar jag på camera profiles installerar jag igen ??

Bilagor

• Skärmavbild 2010-11-15 kl. 12.43.36.png
    Skärmavbild 2010-11-15 kl. 12.43.36.png
    13.6 KB · Visningar: 241
När du har fått laddat ner din DNGConverter_6_2.dmg

gör fölgande:

System requirements

Mac OS X v.10.4-10.6
Installation Instructions

To open a DMG file:
Double-click the file. This will open Disk Copy, which mounts the image on your desktop.

To Install the DNG Converter:

1. Exit the DNG Converter
2. Open the download file and double-click Adobe DNG Converter and follow the on-screen instructions.
3. The DNG Converter is now available in your Applications directory.

så långt är jag med sen får jag upp rutan enligt ovan och klickar jag på den ena så installerar jag igen och på den andra säger bara att photoshop ej känner igen filen....

dessa stegen enligt bilden förstår jag ej ???????? någon som vill förklara sliter mitt hår just nu hahahhahaha

Bilagor

• Skärmavbild 2010-11-15 kl. 13.16.18.jpg
    Skärmavbild 2010-11-15 kl. 13.16.18.jpg
    13.7 KB · Visningar: 230
så långt är jag med sen får jag upp rutan enligt ovan och klickar jag på den ena så installerar jag igen och på den andra säger bara att photoshop ej känner igen filen....

dessa stegen enligt bilden förstår jag ej ???????? någon som vill förklara sliter mitt hår just nu hahahhahaha

Tyvärr vet jag inte hur man hittar roten på en Mac.
På en PC är det till "C:" (Som är hårddiskens namn)

Mvh /Claes

Laddade ner demoversionen av Elements 9 och i Camera Raw så finns det endast 3 flikar "Grundläggande", "Detalj" och "Kamerakalibrering".. Är det endast de flikarna som finns med i fullversionen också? Någon som vet? Hur har det varit i tidigare versioner?

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto