Annons

Randiga utskrifter HP photosmart 7350

Produkter
(logga in för att koppla)

befl

Aktiv medlem
Jag har en HP Photosmart 7350 som jag för det mesta är nöjd med men vissa bilder blir randiga. Det är mest vanligt förekommande på bilder med stora enfärgade ytor, vanligast är på mörka ytor men även ljusare ytor har drabbats. Jag har kört den medförljande rengöringsrutinen ett flertal gånger, bytt till nya färgpatroner och provat med olika papper. Är det någon som drabbats? Några idéer till lösning, förutom att köpa ny skrivare. Finns det någon rengöring som jag kan göra mekaniskt?

Mvh

Benny
 
Spolarvätska koncentrat, och tops. Kör du med piratpatroner brukar det bli sämre och räcker inte med att maximera inställningarna. Plus att de brukar torka ihop med en gång. Låt då patronerna stå över natt i spolarvätska.
Det låter inte klokt, men det har funkat för mig.
 
Tack för detta, jag är dock inte helt med på vad det är jag ska göra rent?
Är det bläckpatronerna eller är det på skrivaren?

Mvh

Benny
 
Har du bytt patroner borde de ju inte vara igensatta. Och HP har väl munstyckena i patronerna? Då borde det väl nästan luta åt mekaniska störningar i matningen.

På vilken ledd går ränderna?
 
Ränderna följer matningen på bläckpatronerna. DE ligger med andra ord parallellt med kortsidorna och uppträder som färgskiftningar.
Mvh
Benny
 
Det låter ju som om det skulle kunna vara matningsproblem. Har du kollat alla rullar så det inte byggts upp gucka på dem?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.