Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
randiga bilder i InFocus- projektor
- Trådstartare hornavan
- Start datum
Damocles
Aktiv medlem
Exakt vad menar du med ljusa och mörka ränder. Kan du precisera lite mer.
Dels har du ju mörka linjer mellan cellerna i projektorn, dom är svåra att komma ifrån. Men å andra sidan så sitter du antingen för nära eller blåser upp bilden för stort om dom är påtaglia.
Ett annat alternativ kan vara skalningsfel. Du har väl sett till att bilderna som visar är i rätt upplösning så dom inte skalas om utan visas i 100%.
Dels har du ju mörka linjer mellan cellerna i projektorn, dom är svåra att komma ifrån. Men å andra sidan så sitter du antingen för nära eller blåser upp bilden för stort om dom är påtaglia.
Ett annat alternativ kan vara skalningsfel. Du har väl sett till att bilderna som visar är i rätt upplösning så dom inte skalas om utan visas i 100%.
davidvpt
Aktiv medlem
Löper de upp och ner i bilden låter det som de är vertikala och inte horisontella och då är det säkerligen ett ganska vanligt fenomen som kallas "vertical banding". Detta uppstår oftast på lcd-projektorer (inte dlp) och kan oftast justeras så att effekterna minimeras. Vilka inställningar som är lämpliga varierar från projektor till projektor.hornavan skrev:
Hej vi köpte en projektor (InFocus) för att titta på bilder och film. Bilden är bra men det löper horisontella ljusa och mörka ränder upp och ner i bilden och det är inte snyggt.
Är det någon som vet varför ochvad jag kan göra åt problemet?
Damocles
Aktiv medlem
Projektorn har väl en meny som går att få fram, syns banden på dessa också eller bara när det är datorn som är källa.
Har du testat någon annan källa än datorn?
Se också till att ha helt släkt i övrigt.
Jag tycker det låter som någon form av interferens på uppdateringsfrekvensen. Jag bara antar att du har ställt in dators upplösning/frekvens exakt efter projektorns specar?
Har du testat någon annan källa än datorn?
Se också till att ha helt släkt i övrigt.
Jag tycker det låter som någon form av interferens på uppdateringsfrekvensen. Jag bara antar att du har ställt in dators upplösning/frekvens exakt efter projektorns specar?