TorO
Aktiv medlem
Jag är lite förtjust i att photoshoppa en ram runt mina bilder (av typen som syns här: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?set=lp&ID=116163). Tyvärr tycks detta vara lite problematiskt när man framkallar digitalbilderna hos ett lab. Ramarna tenderar att försvinna till olika grad i framkallningen, något som är lite synd (underdrift) när man ju faktiskt vill ha dem där. Det verkar som om labben slarvar bort delar av ramen ibland...
Nu undrar jag om nån har liknande erfarenheter av detta, och kanske några bra tips på hur man ska bete sig för att få med hela sin ram vid framkallningen, eller åtminstånde få behålla lika mycket på alla sidor. Är det enda man kan göra att be dem vara observanta på att jag faktiskt lagt en ram runt bilden när jag laddar upp beställningen, eller ska man göra ramen dubbelt så tjock eller vad?
Nu undrar jag om nån har liknande erfarenheter av detta, och kanske några bra tips på hur man ska bete sig för att få med hela sin ram vid framkallningen, eller åtminstånde få behålla lika mycket på alla sidor. Är det enda man kan göra att be dem vara observanta på att jag faktiskt lagt en ram runt bilden när jag laddar upp beställningen, eller ska man göra ramen dubbelt så tjock eller vad?