Annons

Ramar 50x75????

Produkter
(logga in för att koppla)
Ramen ska hängas upp genom att öglor för tråd svetsas fast på baksidan, väldigt små sådana - så den inte hänger ut från väggen allt för mycket.
Glas funderar jag på att skippa faktiskt det blir för dyrt helt enkelt.
Trist det här med att ockerpriser ligger på ramar hos handlarna, hade nog kunnat tänkt mig att betala en 200 spänn kanske om jag hittat en riktigt snygg o passande ram, men när det stiger uppåt en 300 tycker jag att det är löjligt dyrt tyvärr.
Vet inte hur det kommer att se ut utan glas men får testa med första ramen o se.
Matt papper är det jag kommer att använda till utskrifterna i alla fall.

Jag tycker inte 300 kr är dyrt för en ram. Kanske om det kostar 3000 kr är det möjligtvis dyrt. Det beror på. En vanlig ram hos glasmästaren kostar i medeltal ca 1000 kr.

Ska du göra en fotoutställning? Innan du gör 23 st ramar tycker jag att du ska vara 100% säker att det fungerar att montera bilderna. Hur ska du få bilderna plana? Montera dom på cellpannå (Kapa)?

Joo precis det är en utställning som kommer att omfatta 23 foton.

Jajamen kommer att montera dem på panå som jag tänkte köpa på Kreatima, limma fast dem på panå med rätt produkt så att säga. Tänkte använda en form av tej jag hört används till t.ex akvareller - syrafri som jag förstod det.

Så till en början kommer en ram att göras för att fungera som test, funkar det bra med att fästa bilderna i den och det ser snyggt ut så beställer jag resten.

En tanke har varit att fästa foto+panå i ramen med t.ex kardborreband (för att kunna använda ramarna till framtida utställningar), problemet är bara att det förmodligen kommer att se snett ut då.
Ska klura lite mer på det.

Någon idé?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar