Annons

Ramar à la Sarah Moon

Produkter
(logga in för att koppla)

mapem

Aktiv medlem
Var och såh Sarah Moon på Fotografiska och blev fascinerad av hennes svartvita bilder med suggestiv oskärpa och lika suggestiva ramar som liksom kryper in i bilden på ett lite oregelbundet luddigt sätt.

Jag har ju ingen aning om hur hon gör det där, om hon jobbar analogt eller digitalt. Men om någon känner till något sätt att åstadkomma liknande ramar digitalt, tipsa gärna. Jag jobbar helst i LR3 men har Elements 8 också.

Jag har sett att det finns appar som kan göra sånt här i mobiltelefonkameror, men jag menar när man använder riktiga kameror.

Kollade lite på Photo Frame men det mesta verkar vara ramar för gratulationskort och dylikt och det var inte riktigt vad jag var ute efter och det kostar en del. Det fanns en gratisversion också men bara för CS3 och det har jag inte.

Kollade lite på Photo Frame men det mesta verkar vara ramar för gratulationskort och dylikt och det var inte riktigt vad jag var ute efter och det kostar en del. Det fanns en gratisversion också men bara för CS3 och det har jag inte.

det är långtifrån ramar för gratulationskort dom har alla slags ramar samt du kan förändra radion, opacitet,färg,storlek osv på ett enkelt sätt. På senare version har dom lagt till lite annat som pssar till bröllop etc.Visst du kan tillverka en del själv men det tar så mycket längre tid att göra. Dom flesta bra program kräver senare version av ps.
Detta program är i likvärdig klass som tex dom som härmar en del filmer tex exposure. Inte alltid man använder dom men ibland kör man en del pga att det går helt enkelt fortare att få fram en bra grund till en bild.

Jag kanske ska ge Photo Frame en chans då i alla fall. Såg nu att man kan ladda ner en 30-dagars testversion. Tack för tipset

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto