Annons

RAJALA Pro Shop - uppgradering

Produkter
(logga in för att koppla)

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Tjapps.

Noterade en lite rolig annons i tidningen Stockholm CITY.
Det är RAJALA Pro Shop som annonserar - reklamerar för uppgradering av fotoutrustning.

Tyckte bifogade bild var lite underhållande,,

- Byter man in EF 24-70 f/2,8L så kostar det den ringa summan av 990,- att få ett splirrans nytt EF 24-105 f/4L IS.
- Byter man däremot in EF 24-105 f/4L IS mot ett 24-70 f/2,8 så kostar det fläskiga 4990,-

Kanske bara jag som tycker att det ser lite småroligt ut.

MVH Niclas, som bara noterar.

Bilagor

• annons01.jpg
    annons01.jpg
    8.5 KB · Visningar: 694
Vad är det som är roligt? Jag skulle gissa att du inte skulle drömma om att betala fullpris för en inbytt begagnad optik om Rajala försökte sälja den till dig. En begagnad pryl har ett lägre pris så enkelt är det bara.

Dock kan man ju diskutera om värdet på en sådan kampanj för mig som användare. Jag har tänkt att investera i en D700 när ersättaren kommer ut. En begagnad sådan alltså. Skulle jag lämna in min D300 till Rajala och köpa en D700 så får jag betala ca 16000 kr om jag nu minns rätt. För ungefär den summan kan jag hitta fräscha beganade D700 och då kan jag behålla min D300. Varför skall jag då köpa en ny och bli av med min D300:a? En lätt begagnad D700 kommer att gå i många år innan jag har slitit ut den......

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar