Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rainbow Imaging

Produkter
(logga in för att koppla)

Larzon

Medlem
Har någon som läser detta forum lyckats köpa något från Rainbow Imaging?
Jag är på jakt efter ett par mycket speciella objektivadaptrar (Canon FD och Konica AR) till ett Samsung NX-hus. Har bara hittat dessa hos sagda leverantör. Det verkar dock stört omöjligt att få dem att leverera utanför USA/Canada.
Finns det någon distributör/ÅF i Europa som för dessa?
(Jo jag vet att Novoflex gör nåt liknande, men minst 10 ggr dyrare. Dessa är inte intressanta).

Om de inte levererar utanför USA skulle du kunna prova

http://www.shopusa.com/shopusa/sweden/

Jag har själv inte provat sidan än, men jag har tänkt det. Principen är att du får en adress i USA som du kan ange som leveransadress när du beställer och så skeppas paketet vidare från den adressen till dig. Givetvis mot nån avgift.

Om du provar så får du gärna höra av dig i efterhand och berätta hur det funkade. Eller någon annan här på forumet kanske känner till sidan och kan ge ett utlåtande?

/Oscar

ShopUSA

Tack för tipset. Det verkar lovande.
Jag har lite olika alternativ att undersöka. Återkommer med en rapport.

//L

Har handlat från dom via ebay, men det var ett bra tag sedan. Var inga problem, men det tog lång tid för paketet att komma fram då jag valde att få det skickat rekomenderat.

Har du kollat om adaptrarna finns tillgängliga på ebay från någon säljare som skickar från Hong Kong eller Kina, dom brukar skicka till Sverige utan problem. Brukar dessutom vara samma adaptrar, dom flesta tillverkas väl i Kina.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar