Annons

Radiostyrd 580EX?

Produkter
(logga in för att koppla)
Okej, jag gick å hämtade utrustningen. Bifogar ett par bilder- DETTA FUNKAR!

Köpte den lilla silvriga blixtskon först, den funkar inte!!!!

Köpte hama adaptern på Hegetorns för 195 spänn. Jag har inte kvar artikelnummret men det ser då ut som en 6950.

en vinkel till.

Lägg märke till att mittkontakten (i bild 1) är silvrig och (därför) strömförande på denna skon.

I den andra skon 9651, är den svart och av plast och leder alltså inte ström och fungerar därför inte...

Bilagor

• xk3a9995.jpg
    xk3a9995.jpg
    20.7 KB · Visningar: 500
Hmm. nu när jag kollar cyberphoto så liknar min inte heller 6950... ?

Jag beställde en 6950 men samuel eller andreas på hegethorns kanske skickade en annan då, typ 69XX, dom visste att den skulle vara till en 550 EX.

Hegethorns kan iallafall säkert reda ut det, ring dom. Maila gärna någon av mina bilder till dom så du får rätt!

Den lilla silvriga (6951) fungerar iallafall inte, det är jag tvärsäker på. Du kan få köpa en obetydligt begagnad av mej. Aldrig använd....

men hur får man upp de där grejerna på stativet? tejpar ni fast radiomottagaren eller har ni nån annan lösning?

sap skrev:
Hmm. nu när jag kollar cyberphoto så liknar min inte heller 6950... ?

Jag beställde en 6950 men samuel eller andreas på hegethorns kanske skickade en annan då, typ 69XX, dom visste att den skulle vara till en 550 EX.

Hegethorns kan iallafall säkert reda ut det, ring dom. Maila gärna någon av mina bilder till dom så du får rätt!

Den lilla silvriga (6951) fungerar iallafall inte, det är jag tvärsäker på. Du kan få köpa en obetydligt begagnad av mej. Aldrig använd....

Den som du har verkar inte finnas kvar?
Men undrar om inte den svarta pricken på 6950 är i metall ändå?

http://www.hama.de/products/camera_...flash/index.hsp

/ Tommi

På min 6977 ær det metall men den funkar ændå inte.

Vet inte om jag ska lite på cyberphoto killarna, de menade at 6951 skulle funka.

Fan, ska det vara så jævla svårt att få saker och ting att funka?

Typiskt.

Det var väl då tjafs:)
Jag har nu varit på CP och testat en 6951, den funkade som jag trodde, dvs. inte alls.
Däremot så funkar en 6952.
Så nu kör jag en 6952 med en 6979 som styr en 580ex
Blixten styrs nu helt manuellt, vilket jag både ville och trodde.

Yes yes yes ! ! !

Nu funkar det..

Med 6950 , 580ex, 1d mark II.

Så om någon får problem med det i framtiden -> Detta funkar !

Hur fanken kopplar du ihop den med pocketwizarden????

Direkt till kamerahuset via pc-synken kanske, men PW har inte den kontakten.

over and out...

Jag har testat:

slavtändare Hama 6967 (Cyberphoto)
slavtändare Senz preflash/digital (Photax)

tillsammans med Canon 550EX och 20D

funkar INTE (blixtrar första gången, men sedan krävs att man stänger av/på blixten innan nästa bild kan tas)

ska prova Hama 6950 så snart den finns inne hos cyberphoto

Det är fan skandal att inte kamerorna har inbyggd, trådlös radiolänk för blixtar och en standard för signalen.
Det kanske skulle funka med blåtand, men det kanske är för långsamt.

Hej

Det kanske har tagits upp någonstans men jag har inte funnit den informationen:

Kan man få en 580ex som slav att triggas av blixtljuset från den inbyggda blixten på kameran
tex 350D ?

eller måste man köpa 2st 580ex för att få blixt från två håll?

/m

snakehult skrev:
Hej

Det kanske har tagits upp någonstans men jag har inte funnit den informationen:

Kan man få en 580ex som slav att triggas av blixtljuset från den inbyggda blixten på kameran
tex 350D ?

eller måste man köpa 2st 580ex för att få blixt från två håll?

/m

Fann det själv, och det går alltså inte.

Har lite problem. Har tidgare kört ETTL mode och använt en ST-E2 och 580EX tyvärr funkar det inte alltid lika bra i solsken, långt avstånd mellan kamera blixt osv. Har då köpt en pocket Wizard Plus, allt funkar så när som på en grej. Jag brukar sätta blixten så nära mitt objekt som möjligt och vill då ha en så svag blixt som det bara går.
För att få det har jag tidigare kört på ETTL mode och ställt ner effekten i kameran. Nu vill jag få samma effekt fast med min PW istället. Så jag skruvar ner effekten till 1/128 del (det lägsta som går??) på blixtens baksida. Blixten jag får är svag MEN inte lika svag som jag får när jag använder mig av min ST-E2 och kör i ETTL mode och sätter effekten för blixten till -2 på kameran.
Har ringt Canon supporten men dom kunde inte hjälpa mig.
Lite krångligt det här men jag bifogar två bilder för att försöka förklara bättre.
7001 är med PW 1/128 i manuellt läge på blixten.
7003 är med ETTL och -2 reglerat på kameran.
Så, hur ska jag göra för att få samma låga effekt på blixten i manuellt mode som via ETTL mode??

/Martin!

Kör för övrigt EOS 5D om det spelar någon roll.

Bilagor

• _mg_7003 copy.jpg
    _mg_7003 copy.jpg
    42.5 KB · Visningar: 362
Hej
nån som har testat med 6952 och 430ex? tänkte köpa radiosändare nämligen :), dock inte pw men det lär ju vara samma som med nån annan

mvh
Jimmy

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar