Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Radiostyrd 580EX?
- Trådstartare Felix Neldemo
- Start datum
sap
Aktiv medlem
Hmm. nu när jag kollar cyberphoto så liknar min inte heller 6950... ?
Jag beställde en 6950 men samuel eller andreas på hegethorns kanske skickade en annan då, typ 69XX, dom visste att den skulle vara till en 550 EX.
Hegethorns kan iallafall säkert reda ut det, ring dom. Maila gärna någon av mina bilder till dom så du får rätt!
Den lilla silvriga (6951) fungerar iallafall inte, det är jag tvärsäker på. Du kan få köpa en obetydligt begagnad av mej. Aldrig använd....
Jag beställde en 6950 men samuel eller andreas på hegethorns kanske skickade en annan då, typ 69XX, dom visste att den skulle vara till en 550 EX.
Hegethorns kan iallafall säkert reda ut det, ring dom. Maila gärna någon av mina bilder till dom så du får rätt!
Den lilla silvriga (6951) fungerar iallafall inte, det är jag tvärsäker på. Du kan få köpa en obetydligt begagnad av mej. Aldrig använd....
Felix Neldemo
Avslutat medlemskap
men hur får man upp de där grejerna på stativet? tejpar ni fast radiomottagaren eller har ni nån annan lösning?
T_M
Aktiv medlem
sap skrev:
Hmm. nu när jag kollar cyberphoto så liknar min inte heller 6950... ?
Den som du har verkar inte finnas kvar?
Men undrar om inte den svarta pricken på 6950 är i metall ändå?
http://www.hama.de/products/camera_...flash/index.hsp
/ Tommi
christian_r
Aktiv medlem
På min 6977 ær det metall men den funkar ændå inte.
Vet inte om jag ska lite på cyberphoto killarna, de menade at 6951 skulle funka.
Fan, ska det vara så jævla svårt att få saker och ting att funka?
Typiskt.
Vet inte om jag ska lite på cyberphoto killarna, de menade at 6951 skulle funka.
Fan, ska det vara så jævla svårt att få saker och ting att funka?
Typiskt.
christian_r
Aktiv medlem
Yes yes yes ! ! !
Nu funkar det..
Med 6950 , 580ex, 1d mark II.
Så om någon får problem med det i framtiden -> Detta funkar !
Nu funkar det..
Med 6950 , 580ex, 1d mark II.
Så om någon får problem med det i framtiden -> Detta funkar !
bEPH
Aktiv medlem
Re: Hade samma helvete....
Hmm, för mig funkar den på min 580ex, är du SÄKER på att den inte funkar?sap skrev:
Denna fungerar heller INTE:
http://www.turascandinavia.se/Product/Product.aspx?id=1000006040
cmblelle
Aktiv medlem
Jag har testat:
slavtändare Hama 6967 (Cyberphoto)
slavtändare Senz preflash/digital (Photax)
tillsammans med Canon 550EX och 20D
funkar INTE (blixtrar första gången, men sedan krävs att man stänger av/på blixten innan nästa bild kan tas)
ska prova Hama 6950 så snart den finns inne hos cyberphoto
slavtändare Hama 6967 (Cyberphoto)
slavtändare Senz preflash/digital (Photax)
tillsammans med Canon 550EX och 20D
funkar INTE (blixtrar första gången, men sedan krävs att man stänger av/på blixten innan nästa bild kan tas)
ska prova Hama 6950 så snart den finns inne hos cyberphoto
snakehult
Aktiv medlem
snakehult skrev:
Hej
Det kanske har tagits upp någonstans men jag har inte funnit den informationen:
Kan man få en 580ex som slav att triggas av blixtljuset från den inbyggda blixten på kameran
tex 350D ?
eller måste man köpa 2st 580ex för att få blixt från två håll?
/m
Fann det själv, och det går alltså inte.
MartinAdolfsson
Aktiv medlem
Har lite problem. Har tidgare kört ETTL mode och använt en ST-E2 och 580EX tyvärr funkar det inte alltid lika bra i solsken, långt avstånd mellan kamera blixt osv. Har då köpt en pocket Wizard Plus, allt funkar så när som på en grej. Jag brukar sätta blixten så nära mitt objekt som möjligt och vill då ha en så svag blixt som det bara går.
För att få det har jag tidigare kört på ETTL mode och ställt ner effekten i kameran. Nu vill jag få samma effekt fast med min PW istället. Så jag skruvar ner effekten till 1/128 del (det lägsta som går??) på blixtens baksida. Blixten jag får är svag MEN inte lika svag som jag får när jag använder mig av min ST-E2 och kör i ETTL mode och sätter effekten för blixten till -2 på kameran.
Har ringt Canon supporten men dom kunde inte hjälpa mig.
Lite krångligt det här men jag bifogar två bilder för att försöka förklara bättre.
7001 är med PW 1/128 i manuellt läge på blixten.
7003 är med ETTL och -2 reglerat på kameran.
Så, hur ska jag göra för att få samma låga effekt på blixten i manuellt mode som via ETTL mode??
/Martin!
Kör för övrigt EOS 5D om det spelar någon roll.
För att få det har jag tidigare kört på ETTL mode och ställt ner effekten i kameran. Nu vill jag få samma effekt fast med min PW istället. Så jag skruvar ner effekten till 1/128 del (det lägsta som går??) på blixtens baksida. Blixten jag får är svag MEN inte lika svag som jag får när jag använder mig av min ST-E2 och kör i ETTL mode och sätter effekten för blixten till -2 på kameran.
Har ringt Canon supporten men dom kunde inte hjälpa mig.
Lite krångligt det här men jag bifogar två bilder för att försöka förklara bättre.
7001 är med PW 1/128 i manuellt läge på blixten.
7003 är med ETTL och -2 reglerat på kameran.
Så, hur ska jag göra för att få samma låga effekt på blixten i manuellt mode som via ETTL mode??
/Martin!
Kör för övrigt EOS 5D om det spelar någon roll.
Bilagor
MartinAdolfsson
Aktiv medlem
Maxieboy
Aktiv medlem
Om du inte behöver 100 meter räckvidd så är denna väldigt bra. 30 meter räckvidd:
http://cgi.ebay.com/Wireless-Slave-...QcategoryZ30084Qbr< />QtcZphotoQQcmdZViewItem
Bra priser!
http://cgi.ebay.com/Wireless-Slave-...QcategoryZ30084Qbr< />QtcZphotoQQcmdZViewItem
Bra priser!