Annons

Rabatterbjudanden i samband med D50-School

Produkter
(logga in för att koppla)

tks

Aktiv medlem
Hej!
Detta inlägg riktar sig mest till de som redan gått D50-school.

En D50 ska införskaffas och tankarna är att även skaffa en blixt, förmodligen SB-600. Jag har för mig att jag läst någonstans att man i samband med Nikons D50-School får rabatterbjudanden, bland annat på just SB-600.

Jag har försökt söka efter just detta, men inte hittat någonting. Jag kan inte komma ihåg var det var jag läste det från början.

Om det nu var något erbjudande - hur går det till rent praktiskt? Får man någon rabattcheck som man använder hos valfri handlare?
 
På cyberphoto.se under Nikon D50 skriver de om kampanjen. Där står det att följande blixtar kommer att erbjudas (se nedan). Jag har inte varit där själv så jag vet inte hur försäljningen går till.

Nikon Speedlight SB-600, 1990kr inkl moms
Nikon Speedlight SB-800, 3490kr inkl moms

Mvh Pelle
 
Jag gick D50 school före jul och efter föreläsningen delade föreläsaren ut info-blad där det stod listat vilka produkter som var rabatterade. Vad jag minns var det ganska hyfsade rabatter, och de gällde inte bara den kvällen utan i ca 10 dagar efteråt. Man kunde gå in i vilken butik som säljer Nikon som helst och ta "kupongen" med sig.
 
Tack så mycket! Då har jag fått reda på allt jag behövde veta. Nu är det dags att ta och beställa en D50!
 
När jag gick kursen överlämnades vid kvällens slut en skrivelse från Nikon som berättigar deltagarna till rabbaterade köp under 7 dgr. Priserna på blixt SB 600/800 var de som Pelle skriver ovan.

Kursen var i övrigt intressant för en nybörjare och jag kan rekommendera den.
 
Erbjuder dom produkterna till försäljning vid kurstillfället eller måste man uppsöka fotoaffär senare?

Per
 
Inga produkter till salu under kurskvällen utan du får gå till en återförsäljare under de följande 7 dagarna.

D50 - fantastiskt bra kamera, helnöjd!
 
Så, nu har jag varit på kursen, och SB-600:an är hemma.

Kursen är som sagt väldigt bra för nybörjare, allt grundläggande gicks igenom. Jag hade koll på det mesta sedan innan, men snappade upp några tips om vitbalans och mätning.

Visst, kursen var ganska mycket "Nikon-reklam" samtidigt, men det var väntat.

Angående rabatterna:
Det stämmer att erbjudandet gäller i sju dagar efter kursen. Jag var dock lite väl nervös och letade upp en butik som hade en SB-600 inne, så jag skulle hinna köpa den innan tiden gick ut, då sju dagar kändes riskabelt för att beställa hem. Detta visade sig inte vara nödvändigt, då erbjudandet egentligen var utformat för beställning av varorna från Nikon. Man har alltså sju dagar på sig att gå till en Nikon-återförsäljare och beställa hem, inte att utföra själva köpet.

Nu fick jag ju blixten till rabatterat pris på en gång eftersom den fanns hemma.

Litet minus: mina lokala Nikon-åteförsäljare är Expert-butiker. Ingen av butikerna visste hur de skulle göra för att dra av rabatten, och ansvarig person på Nikon var borta den dagen, så jag fick återkomma nästa dag. Hon på Nikon hade då mailat instruktioner och allting gick smidigt, men tråkigt att behöva gå dit två dagar i rad.

Fullständig lista på de erbjudanden som gavs:
AF-S DX Zoom Nikkor 55-200mm f/4.0-5.6G ED 1990 kr
AF-S Zoom Nikkor VR 24-120mm f/3.5-5.6G ED 4990 kr
SB-800 blixt 3490 kr
SB-600 blixt 1990 kr
Capture 4.3 990 kr
Dschool (http://dschool.nikon.se/) 990 kr
Axelväska 490 kr
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.